V roce 1986 pak vyvinul Bridgestone speciální pneumatiky RFT pro Porsche 959, ve své době nejrychlejší silniční vůz na světě. V roce 2000 se k tomuto trendu připojila značka BMW a pneumatiky uvedeného typu se dočkaly velkosériové výroby. Již v roce 2004 dodávala společnost Bridgestone více pneumatik RFT než kterýkoli jiný výrobce pneumatik.
Pneumatiky RFT jsou v současnosti důležitým strategickým produktem v řadě prémiových pneumatik Bridgestone. Nejnovější generace pneumatik Bridgestone RFT poskytuje nejen vyšší úroveň bezpečnosti a praktičnosti, ale i jízdní komfort porovnatelný s konvenčními pneumatikami.
Aktivní a pasivní bezpečnost plus praktické přínosy
Z výzkumu trhu společností Bridgestone plyne, že majitelé vozů, vybavených pneumatikami RFT, se při nákupu pneumatik zajímají víc o techniku a provozní vlastnosti a nehledí tolik na cenu. Hlavním důvodem, proč dávají přednost pneumatikám RFT, je vyšší úroveň bezpečnosti. Konkrétně na pneumatikách RFT oceňují mimo jiné, že ani po náhlé ztrátě vzduchu nedochází ke ztrátě ovladatelnosti (aktivní bezpečnost). Předností je i schopnost pokračovat v jízdě až domů, což dává velký pocit jistoty zejména za tmy, v nepříznivém počasí nebo v nebezpečném prostředí (pasivní bezpečnost). Mezi další výhody patří i úspora času, bez nutnosti čekat na asistenční službu. Není nutné měnit pneumatiku vlastními silami a ušetří se místo v zavazadlovém prostoru.
Z výše uvedeného je patrné, že tato technologie, která umožňuje řidičům pokračovat v jízdě i po ztrátě vzduchu dalších 80 kilometrů rychlostí 80 km/h, zvyšuje jak aktivní, tak i pasivní bezpečnost. Nedávný workshop „Prémiová bezpečnost RFT“ byl zahájen ukázkou aktivní bezpečnosti, která zahrnovala simulaci poškození pneumatiky ve vysoké rychlosti (BMW řady 3) na vozu s konvenčními pneumatikami v porovnání se stejným vozem vybaveným pneumatikami Bridgestone Potenza S001 RFT. Účastníci workshopu byli svědkem toho, jak se konvenční pneumatika uvolnila z ráfku a řidič ztratil kontrolu nad vozem. Na druhém vozu zůstala pneumatika Bridgestone RFT na ráfku a řidič mohl vůz bez omezení ovládat. Hmotnost vozu nesly vyztužené bočnice pneumatiky, a to i při nulovém tlaku vzduchu.
Jistota a bezpečí
Pro pasivní bezpečnost je velkým přínosem, že i v případě náhlého poškození pneumatiky RFT a ztrátě vzduchu může řidič pokračovat v jízdě, aniž by musel vyměňovat pneumatiku na krajnici dálnice, v dešti nebo v nebezpečné části města. Pneumatiky RFT proto nabízejí také pocit jistoty a bezpečí, protože řidič ví, že bude moci pokračovat v jízdě domů, ať se stane cokoli.
Praktickým přínosem je i skutečnost, že není nutné bojovat se zvedákem, zápasit s náhradním kolem (nebo dokonce se sadami pro opravu poškozené pneumatiky) a špinit si ruce a oděv, což bylo také náležitě demonstrováno v rámci workshopu.
RFT poskytuje rovněž další dvě výhody. Eliminace náhradního kola otevírá nové možnosti pro konstrukci vozu a ponechává více místa v zavazadlovém prostoru. Úspora hmotnosti náhradního kola a pneumatiky se projeví také v nižší spotřebě paliva. Použití pneumatik RFT snižuje spotřebu dalších důležitých surovin při výrobě, protože výrobci musí v tomto případě vybavit každý nový vůz jen čtyřmi pneumatikami místo pěti.