Ústřední programovou osu kongresu tvořila jako již tradičně sekce TRENDLOG. Svou přednáškou ji zahájil David Strnad ze společnosti ŠKODA AUTO, který se věnoval tématu logistiky v automotive, tedy vizím a trendům v této oblasti či budoucnosti spolupráce s dodavateli. Od nich největší tuzemská automobilka očekává především efektivní zvládnutí logistických procesů a důraz na inovativní řešení.
Značnou pozornost v rámci sekce TRENDLOG vzbudily i tři uskutečněné TOP diskuse. Tématem první z nich byly „Klíčové otázky pro logistiku retailu a FMCG“, kde účast přijali zástupci společností Billa, Coca-Cola a MD logistika. Druhá diskuse se soustředila na problém, jestli „Bude v čem a s kým dělat logistiku?“, a participovali na ní představitelé společností CTP Invest, P3 Logistic Parks a Cushman & Wakefield. Třetí diskuse s výmluvným názvem „Logistika – nekončící trable, nebo světlá budoucnost oboru?“ se zúčastnili vedoucí činitelé Klubu logistických manažerů, Svazu spedice a logistiky a České logistické asociace.
Na vskutku aktuální téma komunikace e-shopů s jejich dodavateli se zaměřila i další diskuse, tentokrát v sekci E-SHOPLOG. Nebylo překvapením, že debata se týkala zejména současného boomu EDI komunikace. Hlavní řečníkem pak v uvedeném programovém bloku byl Radek David ze společnosti LOGICON Partner, který se zabýval tématem efektivního designu skladu pro e-shop.
Další kongresovou sekcí byl PACKLOG, kde se návštěvníci v přednášce Bohuslava Černého ze společnosti Schoeller Allibert dozvěděli, že i obal může generovat zisk a je přínosné vidět jej jako výrobní prostředek. Veronika Nolčová ze společnosti ATOZ Packaging představila postupující do druhého kola soutěže Packstar, kde o vítězných obalech rozhodují sami uživatelé.
V sekci PRODLOG zaujal zaplněný sál svou fundovanou prezentací o informační podpoře procesů logistické obsluhy výroby Josef Černý ze společnosti ICZ. Nechyběla ani přednáška na téma dopravníků v prostředí výroby nebo případová studie o automatickém vertikálním zakládání.
Konečně v populární „personalistické“ sekci HRLOG byly předmětem vystoupení lektorky a konzultantky Terezy Seidlerové náborové trendy a talent management v logistice. Přítomné posluchače zaujaly i přednášky o řízení práce na dálku, rozpoznávání závislostního chování zaměstnanců či možnostech odborného vzdělávání logistiků.
Po skončení odborné části prvního dne kongresu přišel čas na uvolnění a relaxaci. Součástí již 21. Logistického Business Mixeru, tentokrát v rockovém stylu, bylo i slavnostní vyhlášení Ceny nájemců. Nejlepším logistickým parkem byl v hlasování samotných nájemců letos zvolen areál P3 Prague D8.
Druhý den pak měli účastníci možnost navštívit vybraný logistický provoz. Variantou A byla exkurze v distribučním centru společnosti HOPI, variantou B pak návštěva logistického centra Yusen Logistics (Czech). I tyto dvě akce proběhly k plné spojenosti zúčastněných.