Tento jev je častější ve větších městech, kde velcí e-shopoví hráči mají i několik „prodejen“. Menší internetové obchody bez kamenné prodejny pak využívají služeb typu Uloženka nebo Zásilkovna. Důvody, které zákazníky vedou k osobnímu vyzvednutí objednávky, jsou například přeplněné pošty nebo nutnost koordinace vlastního času s přepravní službou. Také cena za dopravu není často zanedbatelná, obzvláště když si zákazník nakoupí v řádu stokorun.
Jak uvedla společnost Shoptet, podíl internetových obchodů, které mají i kamenný obchod nebo umožňují jinou formu osobního odběru zboží, činí v současné době 32 %. Oproti minulému roku je to o 4 % více.
Zákaznickou oblibu osobního vyzvednutí zboží potvrzuje i největší internetový prodejce v Česku, společnost Alza.cz. Ta před rokem začala instalovat samoobslužné výdejní schránky s nepřetržitým provozem – tzv. AlzaBoxy. Dosud byly zákazníkům k dispozici v Praze a Středočeském kraji, nyní jsou nově umístěny i v ústeckém regionu, konkrétně v Teplicích a Litoměřicích.
V letošním roce chystá Alza další rozšiřování sítě AlzaBoxů. Budou instalovány například v restauracích rychlého občerstvení patřících společnosti Amrest.