V loňském roce 2014 tak firmy, které prodávají své zboží prostřednictvím evropských stránek Amazonu, utržily 2,8 miliardy eur na prodejích v rámci Evropské unie. Další miliardy eur pak vydělaly na prodejích zboží zákazníkům Amazonu uvnitř jejich domovských zemí (například britští prodejci britským zákazníkům) a také mimo Evropu (například němečtí prodejci americkým zákazníkům). Amazon také oznámil, že počet evropských prodejců, kteří exportují své zboží zákazníkům mimo své domovské země, vzrostl za posledních rok téměř o polovinu.
„Amazon bere Evropu jako jeden trh od chvíle, kdy jsme sem před více než 15 lety vstoupili. Provozujeme obchody v pěti různých jazykových mutacích a nabízíme v nich přes 100 milionů produktů. Ty posíláme do celé Evropské unie z našich 28 distribučních center – a to jak za Amazon, tak i za naše prodejce,“ řekl Francois Saugier, ředitel služeb pro evropské prodejce společnosti Amazon. „Evropské firmy mohou prodávat prostřednictvím našich internetových stránek jakémukoliv zákazníkovi kdekoliv v Evropě. Navíc mnoho z nich využívá služby Fulfillment by Amazon, což znamená, že jednoduše pošlou své zboží do jednoho z našich distribučních center v Evropě a my se již postaráme o zbytek včetně toho, že jim zajistíme rychlé dodání zboží k jejich zákazníkům ať již v Evropě, nebo kdekoliv na světě.“
Amazon nabízí řadu služeb a nástrojů, které mohou prodejci třetích stran využívat. Jde například o řešení „One click“ pro prodej na všech stránkách společnosti Amazon v EU – jedním klikem mohou prodejci zařídit, aby jejich zboží bylo kromě národní stránky Amazonu nabízeno i prostřednictvím ostatních evropských stránek společnosti. Všechny potom mohou spravovat z jednoho prodejního účtu.
Ačkoliv v České republice a stejně tak v Polsku provozuje Amazon jen distribuční centra, a ne internetové stránky, některé lokální firmy výhod plynoucích z prodeje svých produktů jeho prostřednictvím již využívají.