V průběhu roku 2013 se společnost FM Logistic spojila s několika partnery, špičkami ve svých oborech, aby společně s nimi zavedla používání vodíkových palivových článků v manipulační technice. Jsou jimi společnosti Air Liquide, působící celosvětově v oblasti plynů, technologií a služeb pro průmysl a zdravotnictví, HyPulsion jako specialista na vodíkové palivové články, výrobci manipulační techniky Toyota a Crown a konzultant pro oblast řízení dodavatelského řetězce, společnost Diagma. Projekt podporuje a spolufinancuje Evropská unie.
Zavedení paletových vozíků na vodíkový pohon je přínosem zejména z pohledu produktivity. Kromě stálého výkonu jsou tyto vozíky jedinečné i v efektivitě využití: provozní doba se blíží k 10 hodinám u techniky na vychystávání, u vysokozdvižných vozíků pak činí 9 hodin. Doba nabíjení láme všechny rekordy, protože vodíkovou nádrž je možné naplnit do 3 minut, ve srovnání s 10 až 15 minutami potřebnými na výměnu klasické baterie.
Zavedení vodíkových palivových článků u paletových vozíků znamená také další krok v oblasti zvýšení bezpečnosti na pracovišti. Výměna baterie u tradičního paletového vozíku představuje poměrně složitou manipulaci. Oproti tomu dobíjení vodíkem je úkol, který nevyžaduje žádné zvláštní úsilí, protože probíhá stejně jako tankování běžného vozidla.
Vodíkové palivové články jsou zelenou alternativou konvenčních paletových vozíků. Tento zdroj energie má dvě hlavní výhody. První z nich je nulové znečištění: energie obsažená v molekulách vodíku se převede přímo na elektrickou energii, bez emisí skleníkových plynů nebo prachových částic a výsledkem reakce je jen několik kapek čisté vody. Druhou výhodu představuje nízká hluková zátěž – stejně jako elektrické vozidlo je paletový vozík na vodíkový pohon téměř nehlučný.