![Elektromobily společnosti TNT rozvezou denně až stovku zásilek](http://www.systemylogistiky.cz/wp-content/uploads/2015/04/TNT_Brno_Citroen-Jumper_1b.jpg)
TNT rozveze novým elektromobilem po Praze denně téměř 50 zásilek, většinou se přitom jedná o přepravu menších balíčků pro firmy v centru města. V Brně se jedná o podobný počet, přičemž větší vůz zde v případě potřeby vozí i paletové zásilky.
Rozšíření vozového parku v České republice o elektromobily je součástí globální strategie společnosti TNT se záměrem snižovat uhlíkovou stopu. Společnost celosvětově vlastní flotilu téměř 200 vozů s alternativním pohonem.
Kromě ekologičtějšího provozu vozidel sleduje TNT také uhlíkovou stopu svých budov, optimalizuje přepravní trasy vozidel a od roku 2012 využívá ekologičtější balící materiál, díky němuž dojde ke snížení emisí oxidu uhličitého až o 4,9 tuny za rok.
Zapojení elektromobilů do ostrého provozu v České republice je výsledkem dvouletého testování elektromobilů od různých výrobců, přičemž jedním z nejdůležitějších kritérií byl reálný dojezd vozidla na jedno nabití. Pro pražský rozvoz zásilek byl nakonec po testovacím provozu na centrále v Chrášťanech vybrán sériově vyráběný Citroën Berlingo, do provozu v Brně se zapojil dodávkový vůz od českého výrobce EVC Hulín přestavený z automobilu Citroën Jumper.
„Kromě ekologického provozu nám elektromobily v budoucnu umožní zajištění služeb pro naše zákazníky i v centrech měst, kde do budoucna očekáváme snahu o větší regulaci provozu s důrazem na snižování emisí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel TNT pro Českou republiku. „V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník.
Kvůli nízké hustotě dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice zatím není možné nasadit elektromobily na delší rozvozové trasy. Společnost TNT nicméně počítá se zavedením rozvážky pomocí elektromobilů tam, kde to bude možné, alespoň v centrech větších měst. Maximální dojezd, kterého lze na jedno nabití dosáhnout, se pohybuje u automobilu Citroën Jumper okolo 190 kilometrů, u vozu Citroën Berlingo pak 150 kilometrů. Skutečný dojezd je pak ovlivněn výškovým profilem trasy, způsobem jízdy řidiče, přepravovanou hmotností nebo využitím výbavy vozidla.