Zajistit Jizerskou 50, která je největším závodem ve střední Evropě a řadí se mezi pětici nejslavnějších laufů na světě, není nic jednoduchého a organizátoři se proto spoléhají na služby profesionálních partnerů. „Do logistiky závodu jsou zapojeny stovky lidí a pět desítek firem. My koordinujeme logistiku asi pro 30 subjektů,“ říká Martin Bacílek, Brand Manager společnosti DB Schenker, která zajišťuje transport veškerého potřebného materiálu přímo do horské vísky v srdci Jizerských hor.
DB Schenker tak přiváží vše potřebné pro hladký průběh závodu. „Vozíme zejména stany, zábrany či reklamní nosiče, ale také balíčky a potraviny pro samotné závodníky. Například startovní čísla pocházejí až z Itálie a váží celkem 300 kg,“ dodává Martin Bacílek. Schenker také pro závodníky kompletuje startovací balíčky, které obsahují obálku se startovním číslem, čipem, stravenkou, dárky od partnerů závodu, pytel na převlečení a další nezbytnosti. Obálky se kompletují celých 10 dní a tašky kompletuje přes 30 lidí přibližně 5 dní.
„V DB Schenker máme silného a spolehlivého partnera, o kterého se můžeme v přípravách závodu i při jeho realizaci naprosto opřít. Máme záruku, že vše dostaneme včas a na správné místo,“ chválí spolupráci Tomáš Leixner, tiskový mluvčí závodu.
I když DB Schenker pomáhá především organizátorům, služby společnosti ocení i samotní účastnící závodu. V lednu 2011 se zapomenutých běžek dočkal jeden z norských účastníků Erik Eidsvig. DB Schenker doručil zapomenuté lyže z Jizerské 50 závodníkovi zpět do Norska.