Udělení hlavní ceny si společnost Internet Mall vysloužila za projekt zavádění elektronické komunikace EDI pro efektivnější výměnu dokladů typu objednávka (ORDERS), avízo dodávek (DESADV) a faktura (INVOIC) se svými dodavateli. Vyhlášení výsledků soutěže potvrzuje současný trend, kdy se EDI komunikace stále častěji prosazuje mimo své tradiční obory, kde mezi dodavateli nebyla míra připravenosti na EDI komunikaci dosud tak vysoká.
Konkrétně v případě MALL.CZ byla více než polovina dokladů od dodavatelů převedena z papírového do elektronického formátu EDI již po pouhém půlroce od spuštění projektu. Díky používání strukturovaného standardu mohou nyní protistrany vyměňovat obchodní a logistická data rychle, bezchybně a automatizovaně, tedy přímo z jednoho podnikového systému do druhého.
„Rozhodnutí zavést EDI padlo na základě našich dlouhodobých plánů, které jsme se rozhodli realizovat s vybraným EDI providerem, společností CCV Informační systémy. Jelikož se e-commerce rychle rozvíjí a EDI komunikace s obchodními partnery přispívá ke zvyšování produktivity, snažili jsme se pro projekt vytvořit takové podmínky, aby se jeho první fáze realizovala co nejrychleji. A protože dosavadní výsledky splnily naše očekávání, budeme s partnery rádi spolupracovat i na dalším rozvoji EDI,“ vysvětluje Eduard Míka, jeden z vlastníků a technický ředitel MALL.CZ.
Nejrychlejší zavedení EDI
Druhým nejúspěšnějším EDI projektem za rok 2014 bylo zavedení elektronické výměny obchodních a logistických dokumentů s dodavateli, který realizovala společnost Uni Hobby, český řetězec hobbymarketů. Cenu si zasloužila za projekt úspěšného roll-outu více než 100 zapojených dodavatelů do EDI během jediného měsíce, tedy v rekordně krátkém čase. Pomyslnou bronzovou příčku pak získala v letošním ročníku soutěže společnost Makro Cash & Carry, a to za další rozvoj projektu zavádění elektronických dodacích listů ve formátu EDI doplněných identifikací palet etiketami s SSCC kódy.
Slavnostní vyhlášení výsledků EDI projekt roku 2014 se letos uskutečnilo 20. listopadu. Mediálními partnery soutěže jsou odborné časopisy Systémy logistiky a Zboží a prodej.