logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...
  • Po rekordním roku 2023, kdy zájemci poptávali téměř 2,96 milionů metrů čtverečních průmyslových...
  • Tatra Trucks se připravuje na největší investiční program ve své novodobé historii. Cílem je...

Efektivní řešení pro dopravce i výrobní firmu: Časová okna zkrátí čekání

23. září 2014
Případové studie 0
5612

Nutnost snížení dopravní zátěže

KRONOSPAN Jihlava, součást nadnárodní skupiny KRONOSPAN, je největším a nejmodernějším výrobcem velkoplošných materiálů na bázi dřeva v Evropě. Produkty jsou vyváženy do celé Evropy. Z firmy je ročně expedováno přibližně 40 tisíc kamionů, přičemž je počítáno s dalším nárůstem objemu expedice. Firma se potýkala s výrazným problémem v podobě dlouhých čekacích dob řidičů na nakládku. Řidič, který přijel k výrobnímu závodu, přesně nevěděl, kdy se dostane k nakládce. Nebylo výjimkou, že když řidič přijel například ve 13 hod., dostal se na expedici až kolem 19 hod. Navíc Jihlava často zažívala výrazné dopravní problémy, protože v okolí výrobního závodu je jen omezený počet parkovacích stání.

> Odpadly dlouhé čekací doby
> Dopravci mohou efektivně plánovat
> Konec zácpám v okolí firmy
> Řešení pro zhruba 40 tisíc kamionů

Firma chtěla najít řešení, díky kterému by odstranila či maximálně eliminovala možné dopravní problémy v Jihlavě, současně chtěla navýšit potenciální kapacitu na nakládku. Provoz je čtyřsměnný, s čímž koresponduje i expedice. Pro firmu bylo nejdůležitější nejen zamezit výše uvedeným problémům, ale také zajistit, aby se vyrobené zboží dostalo včas k zákazníkům. Vedení firmy souhlasilo s nutností změn, bylo rozhodnuto o zavedení časových oken.

Počítá se i s nočními nakládkami

Začátkem letošního roku bylo v Jihlavě rozhodnuto o implementaci časových oken v rámci systému Transporeon. „Vyšli jsme tak vstříc dopravcům, kteří si mohli v modulu Time Slot Management, tedy v kalendáři časových oken, který je součástí systému Transporeon, vybrat čas a typ nakládky. Časová okna jsme rozdělili na šest bran – tři pro naši interní dopravu, která tvoří zhruba pětadvacet procent naší denní nakládky, a tři pro externí dopravce,“ říká Martin Matoušek, manažer logistiky společnosti KRONOSPAN CR. Po nezbytné důkladné přípravě byl systém časových oken letos spuštěn. Výsledky uvedeného řešení jsou v praxi velmi dobré.

> Přednostní nakládka pro objednané
> Odjezd do dvou hodin od příjezdu
> Dopravci časová okna vítají
> Systém umožňuje další růst

Interní doprava v současné době ne vždy potřebuje plný počet časových oken, je tedy možné, aby v případě velké nutnosti bylo časové oknu přiřazeno jinému dopravci. Systémově to problém není. Očekává se další růst expedice. Mělo by jít přibližně o dvacetiprocentní navýšení, počet naložených kamionů každoročně stoupá. Systém umožňuje pracovat s časovými okny a s jednotlivými nastaveními, takže v případě dalšího navýšení kapacity se počítá s drobnějšími úpravami.

Dopravní firmy zavedení časových oken vnímají jako pozitivní změnu, s níž nemají sebemenší problém.  Přesně vědí, na základě vlastní volby, kdy mají v rámci vybraného časového okna přijet, což jim garantuje, že nebudou čekat déle než je nutné, že budou přednostně v rámci daného času odbaveni.  V některých případech se však u některých firem stává, že auta pravidelně přijíždějí na nakládku pozdě. Nestihnou včas přijet v rámci svého časového okna tak, aby mohlo dojít k bezproblémové nakládce. KRONOSPAN CR zatím tyto případy nepostihuje žádnými sankcemi a s dopravci jedná tak, aby se tento problém podařilo úspěšně vyřešit ku prospěchu všech zúčastněných stran.

Time Slot Management umožňuje flexibilitu

Systém se bude muset postupně vyvíjet. S rostoucím počtem odbavovaných aut denně bude muset dojít k rozšíření počtu časových oken, budou se v té souvislosti řešit příslušné personální a další otázky, vše se bude projednávat také s úsekem expedice tak, aby bylo vyhověno všem požadavkům.

> V plánu je rozšíření počtu oken
> Nutnost splnit firemní cíle
> Maximum pro dodržení termínů
> Zavedeno vyšší prověřování

Základem je, aby byly splněny firemní cíle a dodávky aby byly doručovány zákazníkům včas. Je nutné počítat s tím, že zboží je často vykládáno na různých místech, každá časová prodleva se tedy může více či méně projevit v čase doručení k zákazníkovi.

Řešení přispívá k vyšší bezpečnosti

Výhodou je také větší bezpečnost, protože díky modulu Time Slot Management dochází k většímu prověření řidiče a přijíždějícího auta. V minulosti bylo jedinou informací před expedicí, kterou řidič uváděl, číslo nakládky, tedy šestimístný kód. Nikde nebylo prověřováno jméno řidiče ani SPZ. V Time Slot Managementu jsou již tyto informace dopravcem v časovém okně uvedeny.

Benefitem zavedení časových oken je skutečnost, že řidiči vědí, v jakém čase budou odbaveni. Další nezanedbatelnou výhodou je skutečnost, že kamion odjede z místa nakládky při dodržení časového okna včas, tudíž nedojde, nestane-li se nehoda na cestě, k ohrožení termínu dodání zboží k zákazníkovi.

Článek připravil Petr Neckař. Článek původně vyšel v Systémech Logistiky č. 134/7-8 2014.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required