Faurecia Automotive Czech Republic v rámci manipulační techniky od roku 2010 spolupracuje výhradně se společností Jungheinrich, která specifické přípojné vozíky vyvinula v součinnosti s firmou INTRALOG. „Výhodou našich individualizovaných přípojných vozíků je oproti typizovaným přípojným vozíkům co nejlepší držení stopy, což je v úzkých výrobních uličkách nezbytné,“ říká Radovan Švajner, vedoucí logistiky společnosti Faurecia Automotive Czech Republic, a dodává: „Se stávající technikou jsme spokojeni. V brzké době navíc budeme při transportu mezi halami využívat nové hybridní vozíky, které budeme moci používat jak při převozu venku, tak i uvnitř haly.“
Pronájemní flotila pomohla zefektivnit logistické procesy
Kromě nového řešení přípojných vozíků se firma Faurecia Automotive Czech Republic zaměřila i na zoptimalizování tras vláčků a zefektivnění práce samotného řidiče. Proto bylo nutné přesně nastavit systém zastávek, jízdní řád a layout jednotlivých vagónků, aby pracovník měl co nejkratší pochozí trasu, čímž se maximálně eliminují ztrátové časy. Cílem bylo rovněž eliminovat riziko kolizí. Hlavní výhodou je však eliminace zásob materiálu, díky efektivitě tahačů s vozíky může být maximálně využita výrobní plocha.
Stávající tahače s přípojnými vozíky, které jsou součástí pronájemní flotily, pomohly výrazně zefektivnit jednotlivé logistické procesy. „Nejenže je na vagónky možné naložit více nákladu, ale hlavně je možné ho rozložit. Dochází ke snížení skladových zásob a ke zvýšení efektivity využití prostoru. Celkově se zrychlil tok materiálu,“ uvádí Radovan Švajner. Pronájem flotily je pro společnost Faurecia Automotive Czech Republic ekonomicky výhodnější než její vlastnictví. „Navíc jakmile skončí pronájemní smlouva, dostáváme novou techniku, nemusíme tedy řešit odprodej staré a nákup nové techniky,“ konstatuje Jan Lid, plant program preparation team leader společnosti Faurecia Automotive Czech Republic.
Vozíky s teleskopickými vidlemi snižují potřebu prostoru pro vykládku
Faurecia Automotive Czech Republic na výrobní ploše 19 tisíc metrů čtverečních zaměstnává zhruba 750 pracovníků. Vyrábí výfukové systémy pro zákazníky, mezi které patří například PSA Group, Ford, Audi, Volvo, VW Group, Daimler, Renault, Fiat, GM, Jaguar a další. Firma využívá špičkové technologie, mezi které se řadí welding, canning, spinning, hydroforming, laser welding a další, k manipulaci v současné době využívá flotilu vozíků Jungheinrich, konkrétně ručně vedené vysokozdvižné vozíky EJC 214 (nosnost 1,4t), tahače (EZS 130 – tažná síla 3t, EZS 350 – tažná síla 5t, EZS 570 – tažná síla 7t) a čelní elektrické vysokozdvižné vozíky (EFG 220 a o EFG 320). „Při vykládkách používáme vysokozdvižné vozíky s hydraulickými teleskopickými vidlemi, což není zcela obvyklé. Jejich výhodou je, že se vidlemi dostaneme až na druhou stranu nákladního prostoru vozidla, čímž odpadá další manipulace. Snižují potřebu prostoru pro vykládku,“ kvituje výhody Radovan Švajner.