V žebříčku si nejhůře vedou takové pracovní pozice, na kterých není vyžadovaná vysoká úroveň vzdělání. Vliv na umístění má také míra složitosti a repetice vykonávaných úkonů. Vedle řidičů průmyslových vozíků, kteří mají podle studie 93% šanci, že budou nahrazeni automatizovanými systémy, jsou na tom podobně manuální pracovníci v oblasti přepravy nákladu (85 %), řidiči kamionů a dodávek (74 %) a pracovníci pomáhající při nakládce a vykládce zboží (72 %).
Logicky lépe jsou na tom pracovníci, kteří na výše zmíněné zaměstnance dohlížejí. I supervizorských pozic však bude vlivem komputerizace ubývat. V oblasti přepravy nákladu tak možná zmizí 40 % zaměstnanců dohlížejících na pracovníky, kteří se zbožím nakládají.
Vzdělaní se o práci bát nemusí
Naopak téměř nulový vliv bude mít robotizace na vysoce kvalifikované pracovníky v logistice a logistické manažery. Fleet manažeři mají podle žebříčku jen 0,029% přijít o práci v důsledku automatizace a logističtí manažeři ještě méně, pouhých 0,012 %.
Následující tabulka vytažená ze studie ukazuje jednotlivé obory americké ekonomiky a jejich šanci na „robotizaci“. Vlevo je tak například vidět nízká míra této možnosti ve zdravotnictví, managementu a humanitních oborech, vpravo pak velká míra v kancelářských a prodejních pozicích a ve službách.
Zdroj: Patria Online