O cenu IFOY tak bude bojovat nový vysokozdvižný vozík STILL s protizávažím RX 70-50 s dieselelektrickým pohonem a nosností 5 t, vozík pro vertikální vychystávání EK-X a přepravní systém iGo pracující bez řidiče. V současnosti probíhají podrobné testy a hodnocení, na jejichž základě bude určen vítěz. Test IFOY se zaměřuje na praktické nasazení vysokozdvižných vozíků. Hodnotí se mimo jiné hospodárnost a energetická efektivita, výdrž, bezpečnost, ergonomie a design.
Dva ze tří vybraných vozíků si mohli již předem prohlédnout návštěvníci veletrhu LogiMAT: vozík pro vertikální vychystávání EK-X, nominovaný v kategorii Warehouse Trucks (skladová technika), a iGo Easy, nominovaný v kategorii přepravních systémů pracujících bez řidiče.
Vychystávací vozík EK-X pro práci v těsných skladech
S vozíkem EK-X nastavuje STILL nová měřítka v oblastech výkonnosti, úchopové výšky, zbytkové nosnosti, funkčnosti a ergonomie. Rychlost jízdy až 13 km/h a rychlosti zdvihu až 0,4 m/s. Díky inteligentnímu systému OPTISPEED je rychlost jízdy řízena v závislosti na výšce zdvihu a hmotnosti břemene, a proto řidič může jezdit vždy nejvyšší možnou rychlostí při zachování maximální bezpečnosti.
Vozík pro vertikální vychystávání lze díky stavebnicové konstrukci přizpůsobit každému skladu a zdvihne obsluhu do úchopové výšky až 12 m. Jeho kompaktní konstrukce umožňuje minimální poloměr otáčení 1732 mm a vozík je proto ideální volbou pro práci v těsných skladech. Nové stroje EK-X získávají při brzdění a spouštění energii zpět, čímž je možné zajistit vícesměnný provoz pouze s jednou baterií.
Uživatelsky přívětivá automatizace pomocí iGo Easy
iGo Easy, nominovaný pro ocenění IFOY v kategorii přepravních systémů pracujících bez řidiče, je celosvětově prvním systémovým řešením, které umožňuje konfiguraci, řízení a kontrolu přes iPad. STILL tak nabízí svým zákazníkům rychlý a nekomplikovaný vstup do automatizace procesů přepravy a překládky. Kombinace iPadu a vysokozdvižného vozíku EGV-S pracujícího bez řidiče se hodí i pro oblasti, ve kterých měla dosud přeprava břemen smysl jen manuálně řízeným vysokozdvižným vozíkem, například zásobování výroby a odvážení hotových výrobků.
Pomocí aplikace iGo Easy může uživatel systém sám nainstalovat a přizpůsobit ho měnícím se podmínkám. S funkcí kokpitu s živým obrazem má uživatel automatizovaný vozík v provozu stále pod dohledem. Aktuální pozice vozíku se zobrazuje na virtuálním plánu skladu a ve formě přehledných grafů se zobrazují důležité údaje, např. rychlost, nabití baterie nebo zakázky přepravy.
Mezinárodní porota IFOY se skládá ze 17 odborných novinářů ze 13 evropských zemí. Poprvé navíc experti Fraunhoferova institutu pro materiálové toky a logistiku (IML) hodnotí inovační hodnotu vozíků a řešení v porovnání s přímými konkurenty na trhu. Vítězové budou oznámeni u příležitosti zahájení veletrhu CeMAT, který startuje 19. května v Hannoveru.