logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

České tramvaje značky Inekon budou vozit pasažéry ve Washingtonu D.C.

10. ledna 2014
Doprava 0
1226
České tramvaje značky Inekon budou vozit pasažéry ve Washingtonu D.C.

Stroje INEKON 12-TRIO byly pro Washington D.C. vyrobeny již v roce 2007. Na žádost zadavatele − americké společnosti WMATA – byly však ještě další dva roky uskladněny v depu Dopravního podniku Ostrava. K převozu do USA došlo až o dva roky později.

Tramvaje zdolaly po moři 4000 mil

Tři bezmála 30 tun těžké a 20 metrů dlouhé nízkopodlažní tramvaje byly koncem roku 2009 naloženy na speciální trajlery, které je dopravily do přístavu v německém Hamburku. Tady byly naloženy na loď a vyrazily na svou cestu přes Atlantský oceán. Do přístavu Baltimore na východním pobřeží USA připluly za více než čtrnáct dní a dalších pět ještě trvala přeprava po souši do Washingtonu D.C.

Příprava na transport z areálu Ústředních dílen Dopravního podniku Ostrava do Washingtonu v roce 2009 trvala čtrnáct dní. Byla zkontrolována elektrická výzbroj, tramvaje byly připojeny k trolejové síti a odborníci vyzkoušeli všechny jejich funkce. Teprve poté byly zabaleny na cestu. Pantografy a všechny části, které přesahují obrysy karoserie, byly demontovány a uloženy uvnitř vozů. Místa, v nichž se nacházejí elektrická zařízení, byla vybavena absorbéry vlhkosti a řádně utěsněna.

Poté byly vozy nastříkány ochranným přípravkem na bázi vosku, který je bude chránit proti účinkům vody a mořské soli. Ve Washingtonu, D. C., jej pak jednoduše smyli horkou vodou. Tramvaje bylo třeba rovněž chránit proti účinku vln oceánu. Ty by totiž mohly kvůli kolébání lodi vyvolat nežádoucí mikroposuny kol a poškodit tak nápravová ložiska. Proto byly na lodi tramvaje umístěny na speciálních podstavcích, které mikropohybům zabrání.

Čekání na dokončení tratí

Soupravy dorazily do hlavního města již v roce 2009, ale začátku testování vozů bránilo zdržení ve výstavbě tratí. Po oficiálním předání zákazníkovi tak byly na následující čtyři roky vozy opět zakonzervovány. Do hlavního města USA se vrací tramvajová doprava po více než 50 letech. Washington D. C. měl ještě v 60. letech tramvajovou trať dlouhou více než 300 kilometrů. Tuto dopravu však postupně vytlačily mobilnější autobusy. Poslední vůz zde svezl cestující 28. ledna 1962.

„Jsme hrdí, že první tramvaje, které se po tak dlouhé době vracejí do Washingtonu, jsou právě z České republiky. Navíc mě těší, že podobnými tramvajemi naší výroby cestují i obyvatelé dvou moravských metropolí – Ostravy a Olomouce,“ řekl Josef Hušek, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Inekon Group, a dodal: „Zavedení tramvajových linek by mělo hlavnímu městu především ulehčit od přetížené automobilové dopravy.“

Ve Washingtonu D. C. zajišťuje městskou dopravu v současnosti pouze metro a autobusy. Změnit by to měly právě nízkopodlažní tramvaje typu INEKON 12-TRIO. Plány hlavního města počítají celkem s osmi linkami o celkové délce tratí šedesáti kilometrů. Tramvaje by měly denně svézt okolo 150 tisíc cestujících. Tři dodané soupravy společnosti Inekon Group jsou první z vozů, které budou tuto přepravu v budoucnu zajišťovat.

Reportáž americké televizní stanice i s nadšenými reakcemi obyvatel Washingtonu najdete na: www.wjla.com

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required