Průzkumy internetového trhu provedla a zveřejnila výzkumná společnost Bain & Company. Podle jejich odhadu by internetový obchod mohl do deseti let v Číně tvořit zhruba polovinu celkových maloobchodních tržeb v zemi, přičemž už v roce 2015 by měl dosáhnout výše 537 miliard dolarů. Nejčastějším problémem, který ale nyní čínští internetoví obchodníci řeší, je logistika.
Téměř polovina z 1,3 miliardy obyvatel Číny má již připojení k internetu a zhruba 80 % obyvatel vlastní smartphone, anebo tablet. Není proto divu, že ke změnám nákupních zvyklostí dochází právě teď. Řada společností které dosud v zemi provozovali pouze běžné prodejny, nyní mění své obchodní strategie a vstupují do prostředí e-commerce.
„Je to obrovská změna. Prostě to znamená, že musíte být na internetu, ať chcete nebo ne,“ uvedl Serge Hoffman, spoluautor zprávy. „Ať jste internetový nebo neinternetový hráč, musíte mít chytrou a důvěryhodnou prezentaci na internetu.“
Největším hráčem na trhu e-commerce v Číně je skupina Alibaba. Její stránky Taobao pro prodej přímo mezi lidmi je desátou nejnavštěvovanější stránkou na světě. Velkou překážkou v dalším rozvoji elektronického obchodování v Číně však je logistika. Alibaba nyní spolupracuje s čínskými logistickými společnostmi na zlepšení celonárodní infrastruktury a doručovací sítě.