Ve srovnání s ostatními přístavy na severu Evropy, které zaznamenávají průměrný pokles celkového překladu o 0,4 %, u překladu kontejnerů dokonce o 1,2 %, si stojí hamburský přístav nadměrně dobře. Například překlad naložených kontejnerů narostl s dosaženými 3,9 miliony TEU plusu 2,4 % a pokles překladu prázdných kontejnerů, který byl zaznamenán v minulých dvou letech, se stabilizoval na 600.000 TEU (+0,2 %).
„Hamburk si nadále buduje pozici největšího německého univerzálního přístavu a nás těší, že jak překlad kusových zásilek, tak překlad zboží hromadného substrátu přispívá k dobrému výsledku,“ říká Axel Mattern, předseda představenstva Hafen Hamburg Marketing e.V.
Překlad v Hamburku profituje z kontejnerové dopravy v oblasti Baltského moře
Hamburk těží ze své polohy severoevropské točny pro námořní zahraniční obchod a pro překlad námořního zboží z celkového nárůstu celosvětového obchodu.Dále také profituje z velmi pozitivního vývoje kontejnerové dopravy v oblasti Baltského moře. Za prvních šest měsíců letošního roku bylo v tomto sektoru přeloženo celkem 1,1 milionů TEU, což odpovídá nárůstu o 8 %.
Sedm nových feederových linek navíc nabízí v přístavu Hamburk dodatečné přepravní kapacity a posiluje nabídku liniových služeb ve směru Baltské moře. S více než 150 odjezdy feederových lodí do regionu Baltského moře se stal Hamburk centrálním obratištěm v kontejnerové dopravě.
Bez infrastruktury to nejde
„Při pohledu na pololetní výsledky nemůže být řeč o stagnaci v přístavu Hamburk. Přestože období dvouciferných výsledků míry nárůstu v severoevropských přístavech se zřejmě v nejbližším období nevrátí, neměla by se v Hamburku omezovat nebo brzdit naše snaha při plánování, financování a prosazování důležitých záměrů v oblasti infrastruktury v největší německé logistické lokalitě a přístavu,“ připomíná Axel Mattern a poukazuje na to, že bez dostatečné kapacity pro dopravu do a z hamburského přístavu není představitelný další vývoj přístavu.
Axel Mattern také zdůrazňuje, že kvůli řadě problémů je nyní v Německu pozastaveno přes 80 velkých investičních plánů. Mezi nimi je i plán na prohloubení řečiště na dolním a vnějším Labi, které je pro hamburský přístav velmi důležité. „Pokud nebudou v nejbližší době realizovány důležité a požadované záměry na výstavbu infrastruktury, bude to mít negativní vliv na další vývoj přístavu a tím německého zahraničního obchodu. Naše globálně postavené hospodářství potřebuje výkonný přístav Hamburk, který je dobře dosažitelný po vodě i po železnici a silnici,“ zdůraznil Mattern.