Výroba by měla v Šenově odstartovat již letos v listopadu a podle smlouvy by měla trvat nejpozději do konce 1. čtvrtletí 2015. VOP chce při výrobě vozíků v nejrůznějších konfiguracích využít svých zkušeností z výroby obrněných transportérů Pandur. „Celkem jsme vyrobili 90 Pandurů v šesti různých konfiguracích, výroba a speciální úpravy na těžkotonážních vysokozdvižných vozících nám tedy nebudou dělat problémy,“ řekl ředitel VOP CZ Adolf Věřmiřovský.
Novojičínský podnik využije pro kontrakt s Linde část montážní haly, ze které v měsíci květnu vyjelo poslední vozidlo Pandur. „Armáda již nějakou dobu minimálně investuje do oprav pozemní vojenské techniky z důvodu nedostatku finančních zdrojů a naše kapacity v oblasti speciálu tak nejsou využity,“ říká obchodní ředitel VOP CZ Richard Kuběna s tím, že na montáži vozíků Linde se tak budou moci podílet i zkušení vojenští odborníci.
Od náhradních dílů k celým vozidlům
Kromě komplexní montáže bude novojičínský podnik zabezpečovat pro Linde Material Handling GmbH i výrobu klíčových konstrukčních skupin – rámů, nádrží, zvedacích sloupů a dalších komponentů. V jednání je také výroba vybraných náhradních dílů. „Podepsání smlouvy je vyústěním dlouhodobé dobré spolupráce mezi VOP CZ a koncernem KION, pod který Linde Material Handling GmbH spadá,“ řekl Richard Kuběna.
VOP CZ je strategickým dodavatelem dílů pro vysokozdvižné vozíky a v posledních letech díky spolupráci s koncernem KION v tomto segmentu výrazně navýšil své tržby. VOP CZ se tak, v segmentu civilní výroby, transformuje z výrobce komponent a dílů na výrobce kompletních užitkových vozidel.