Donedávna severní cestu brzdil těžko prostupný led, nyní kvůli tání arktického ledu se možná námořní linka vedoucí podél pobřeží Ruska stane pro čínské obchodní lodě nejvyužívanější trasou. Takzvaná severovýchodní trasa přes Beringovu úžinu má být přímější než jižní varianta a nehrozí na ní nebezpečí od somálských pirátů.
Podobnou cestu jako loď Jung Šeng, patřící společnosti COSCO, již v minulosti provedl tanker Ob River patřící ropnému gigantovi Gazprom. Tu však musely doprovázet ledoborce. I přes některé komplikace se však severní trasa vyplácí. Přepravci na ní totiž ujedou o 40 % kratší trasu a tím pádem spotřebují až o 40 % méně paliva.
Zda budou v budoucnosti touto trasou jezdit všechny čínské lodě záleží na mnoha faktorech. O 15 dní kratší cesta a o 40 % nižší spotřeba je však natolik lákavým soustem, že čínských lodí bude Suezským průplavem jezdit čím dál méně.