Systém Mercareon funguje velice jednoduše. Dopravci si v jednoduchém internetovém rozhraní rezervují časové okno, které vyhovuje jak jim, tak obchodníkovi. Různá pravidla související s dopravou, například o kolik dříve smí nákladní vozy stát v areálu, určuje příjemce zboží. Díky rezervacím, které mohou pracovníci skladového střediska sledovat v reálném čase, se mohou na příjmu patřičně připravit na vykládku a přesně naplánovat potřebný personál. Díky aplikaci tak mohou svoji produktivitu zvýšit nejen obchodní společnosti, ale i přepravci, kteří již nemusí čekat v dlouhých frontách.
Systém Mercareon už funguje v mnoha zemích po celé Evropě, od Německa, přes Francii, Itálii a Velkou Británii až po Polsko. V současnosti je k platformě připojeno již přes 180 skladových středisek a zhruba 6 500 dopravců a dodavatelů. V České republice zatím se systémem pracuje několik skladových středisek, kterých ovšem díky nově nabízené české lokalizaci a systémové podpoře stále přibývá.
Řetězec PENNY dosáhl díky aplikaci vyšší efektivity
Jedním z českých uživatelů systému Mercareon je diskontní potravinový řetězec PENNY, u něhož před zavedením aplikace platil v příjmu zboží princip „First come, first serve“. To mělo za následek delší čekací doby především po otevření rampy, ale také krátce před koncem doby příjmu zboží. Dopravcům totiž hrozilo reálné riziko, že při pozdějším příjezdu bude odbaven až následujícího dne.
Kvůli těmto problémům se vedení společnosti rozhodlo přejít na systém správy časových oken Mercareon. „Odstraněním zátěžových špiček při příjmu zboží se navíc zefektivnily procesy ve vnitropodnikové přepravě,“ vysvětluje Jan Müller, vedoucí projektu logistiky společnosti PENNY International a dodává: „Našim kolegům v německých střediscích aplikace Mercareon citelně ulehčila práci. Tohoto potenciálu chceme aktivně využít také v našich jihoevropských a východoevropských skladových střediscích.“
Snížení čekací doby až o 40 procent
„Aplikace Mercareon zlepšuje vytížení, využití personálu i plánování kapacit. Rostoucí počet rezervací svědčí o tom, že i dopravci si cení výrazně kratších čekacích dob díky správě časových oken,“ říká Pavel Knap, vedoucí logistiky společnosti PENNY Česká republika. „Lepší vytížení příjmu zboží díky aplikaci Mercareon snižuje náklady a zvyšuje efektivitu pro dopravce a obchod stejnou měrou.“