Společnost TimoCom má v Ústí nad Labem své zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku a mohla proto snadno a rychle komunikovat s místními úřady o tom, jaká pomoc by lidem nejvíce pomohla. Magistrát města Ústí nad Labem a jeho krizový povodňový štáb pak potvrdil, že nejvíce by posloužila materiální pomoc.
Pomocnou ruku podali firmy i jednotlivci
Společně s krizovým štábem byl stanoven seznam potřebných věcí, které budou postižení potřebovat i nadále po záplavové vlně. Po obdržení seznamu začal TimoCom okamžitě jednat. Nejdříve se firma snažila seznam naplnit vlastními zdroji, ale poněvadž nebyl kamion zcela naplněn, oslovila rádia a noviny v Düsseldorfu a svoje fanoušky na Facebooku a vznikla tak veřejná sbírka materiální pomoci.
Od německých firem a velkého množství jednotlivců se tak podařilo nashromáždit dost pro naplnění celého kamionu. TimoTruck plný dezinfekčních a mycích prostředků, košťat, rukavic, holinek, lopat, hadrů, kýblů, balených nápojů a dalších užitečných věcí tak brzy vyrazil do Ústí, kde byla pomoc předána krizovému štábu.
Úspěšný výsledek této materiální pomoci je ukázkou toho, jak může fungovat společenská odpovědnost a solidarita napříč státy, pokud spolu lidé komunikují.