„To, že se společnost DB Regio rozhodla pro nákup našich vozidel, jen potvrzuje jejich vysokou kvalitu, srovnatelnou s produkty špičkových zahraničních výrobců kolejových vozidel. Pro naši společnost je to průlomový kontrakt, Německo je totiž jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation.
DB Regio vyhrálo i díky moderním vlakům
Podle mluvčí Lubomíry Černé dodá Škoda německému operátorovi šest šestivozových vysokokapacitních dvoupodlažních souprav, přičemž každá z nich je složena z 1 řídícího vozu, 5 vložených vozů a lokomotivy řady 109 E, které patří mezi jedny z nejmodernějších na světě.
Jako teprve druhá na světě získala tato lokomotiva evropský certifikát TSI High Speed RST na rychlost 200km/h. Dalšími parametry vlaku jsou bezbariérové nástupy, klimatizace a samozřejmě připojení na internet. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst a v první třídě 26 míst k sezení. Součástí vlaku je také multifunkční prostor pro 37 jízdních kol. Vozy jsou jak zevnitř, tak zvenku vybaveny kamerovým systémem.
Dobrá reklama pro západní trh
„Pro DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropským standardům. To, že budeme dodávat vozidla pro extrémně kompetitivní německý trh, považujeme za klíčovou referenci. Zároveň nám kontrakt dává velkou šanci přivést v brzké době na koleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla,“ uvedl Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod Škody Transportation.
Tendr na provozování nejvýznamnější bavorské trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov vypsala Bavorská železniční společnost BEG v roce 2012. Podmínkou soutěže, do které se přihlásila také DB Regio, bylo, že zájemce o provozování tratí musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. Vítězem následného výběrového řízení se pak stala Škoda Transportation.
Česká výroba na vzestupu
„Na vývoji a výrobě vozidel se bude podílet celá skupina Škoda Transportation. Dvoupatrové vozy budou z ostravské Škody Vagonka. Kompletní elektrovýzbroj dodá Škoda Electric,“ dodává mluvčí Škody Lubomíra Černá. Vedle německého kontraktu podepsala Škoda i další velké zakázky v Číně, Rusku, Turecku, Kazachstánu a Maďarsku, které by měly navýšit tržby společnosti.