Konec jedné z nejznámějších českých značek není žádným překvapením. Firma se potýkala s problémy již více než 10 let, během kterých výroba letňanského závodu balancovala na hranici 500 kusů. Ani loňské navýšení produkce nad magickou hranici 1000 kusů však závod na nohy nepostavilo. Aby byl provoz výroby rentabilní, muselo by se vyrobit a prodat okolo 3000 vozů.
Podle Sdružení automobilového průmyslu a Svazu dovozců automobilů vyjely z letňanského závodu pouze 4 nové vozy značky Avia. Prodeje byly vyšší jen z toho důvodu, že společnost doprodávala zásoby z minulého roku. K 31. červenci by měl být závod uzavřen, síť prodejen zanikne a výroba vozů značky Avia, pokud se vlastníkovi firmy vyplatí, se přesune do Indie.
Poprodejní služby, jako je například záruční servis a prodej náhradních dílů, bude společnost poskytovat nadále. Nové výrobky by měly být dodávány z ostatních výrobních závodů společnosti, jakmile se zlepší ekonomická situace, dodala firma s tím, že Avia zajistí své právní povinnosti.
Avia je od roku 2006 součástí koncernu Hinduja Group, pod nějž spadá i největší indická automobilka Ashok Leyland. Ta sice plánuje obdobná vozidla ze svého indického závodu vyvážet téměř do celého světa, ale nikoli do zemí Evropské unie, kde platí přísnější předpisy a kde jsou vyšší nároky na emisní normy.