Vývoj prodejů škodovek byl podle vedení společnosti ovlivněn zaváděním výroby nových modelů. „S ohledem na generační obměnu modelu ŠKODA Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Winfried Vahland, podle nějž náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky ŠKODA probíhají úspěšně. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4×4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
Dobrá čísla pro Škodovku
Na celkově klesajícím západoevropském trhu se Škoda v prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. Přestože i v tomto regionu se dodávky vozů snížili o více než 8 %, tržní podíl značky Škoda v Evropě vystoupil koncem března na 3,1 %. Zčásti za to mohly také vzrůstající dodávky do Velké Británie a větší vliv značky v Dánsku, kam se vyvezlo o 155 % vozů více než v březnu minulého roku.
Škodě se i přes snižování dodávek dařilo i ve střední Evropě, kde se její podíl na trhu zvedl ze 17 na 18 %, stejně tak Škoda posílila i na domácím trhu (na 33,4 %). Nižší prodeje se nevyhnuly ani východní Evropě (-11 %), Rusku (-2,9%) a ani největšímu trhu Škody – Číně (-2,5%)
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2013 s procentuální změnou oproti stejnému období předchozího roku:
ŠKODA Octavia (87.500; -20,0 %) ŠKODA Fabia (52.700; -22,3 %) ŠKODA Superb (26.300; -4,5 %) ŠKODA Yeti (18.800; -12,0 %) ŠKODA Roomster (7.600; -18,7 %) ŠKODA Rapid (15.000; nový model) ŠKODA Citigo (Prodej pouze v Evropě: 12.500; nový model)