„V příštích letech budeme kapacitu výroby v našich závodech dále zvyšovat, k tomu potřebujeme vysoce efektivní a produktivní logistiku. Technika našeho nového centra patří k tomu nejlepšímu, co moderní logistické koncepty v současné době nabízí. Nové centrum ukazuje, jakým směrem se vývoj v našich závodech bude ubírat,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus s tím, že hlavním cílem modernizace je zvýšení kapacity výrobní linky pro modely Octavia a Rapid z 800 na 1.200 vozů denně.
Škoda jde směrem vyšší efektivity
Nové logistické centrum Škody Auto je výjimečné v mnoha směrech, počínaje velikostí haly a s tím spojenou kapacitou až po instalovanou techniku. Vedle poloautomatického skladování palet s materiálem v regálových uličkách probíhá plně automatická doprava palet v požadovaném pořadí dopravníkovým tunelem do montážní haly M13. Podle Oeljeklause nová logistická hala ukazuje jakým směrem se vývoj v jejich závodech bude v příštích letech ubírat. Směrem k optimalizaci a automatizaci logistických procesů.
Logistické centrum má plochu 15.500 m2 a je vysoké 18 metrů. Ve dvou úsecích haly je instalován regálový sklad, vysoký 14,5 metrů, s celkem 33 uličkami a 11 patry. Jeho kapacita je až 21.000 palet. Na další ploše určené pro skladování palet v blocích je místo pro dalších 1.500 palet. Doprava materiálu v uličkách probíhá pomocí 20 poloautomatizovaných systémových vozíků, dopravníkový tunel zásobují vysokozdvižné vozíky.
Jakmile palety s materiálem dorazí tunelem do výrobní haly, jsou automaticky spárovány s příslušným vozíkem, který zásobuje výrobu příslušného modelu vozu. V Mladé Boleslavi se vyrábí Octavie, Rapidy i Fabie. Další materiál, skladovaný v novém centru, je určen pro výrobu motorů a převodovek. Novostavba je součástí nejrozsáhlejšího projektu modernizace a rozšíření výroby v historii hlavního závodu společnosti Škoda v Mladé Boleslavi.