
Švýcarsko usiluje o ekologicky kompatibilní, efektivní a financovatelnou dopravní politiku a Gotthardský tunel je její nedílnou součástí. Budované podzemní železniční spojení povede z Altdorfu do Lugana a stane se novou alternativou pro přepravu zboží, která dopravcům ušetří čas i peníze. Švýcaři dlouhodobě usilují o modernizaci infrastruktury a integraci do evropské vysokorychlostní sítě. Jedním z cílů je také přenesení zboží ze silnic na vlaky, čímž chce švýcarská vláda chránit citlivý alpský region i jeho zatížené životní prostředí před stále rostoucím provozem.
Srdcem nového železničního spojení přes Alpy (NRLA) budou dva patní tunely pod Gotthardem a Ceneri. Gotthardský patní tunel bude nejdelším železničním tunelem na světě a jeho uvedení do provozu se plánuje na začátek roku 2017. Patní tunel Ceneri bude zprovozněn na konci roku 2019.
Na konferenci plynule naváže zahájení výstavy, na které se zájemci dozví téměř vše o budovaném trans-alpském koridoru. Expozice se koná ve foyer NTK až do 5. dubna. Akce je součástí projektu Švýcarské jaro a oslav dvacátého výročí Fakulty dopravní ČVUT. Více informací najdete zde.