Letecká přepravní společnost Lufthansa v celkovém měřítku snížila kapacitu o více než 8 procent. Škrty umožnily společnosti udržet úroveň využití jejich letadel na velmi vysoké úrovni během celého roku. Ve srovnání s předchozím rokem dokonce nákladní zatížení mírně vzrostlo na 69,6 procent.
Flexibilní hráči na trhu uspějí
„Museli jsme se vypořádat s extrémně obtížným tržním prostředím roku 2012. Proto jsme se hlavně zaměřili na využití kapacit a ziskovost našich nákladních tras,“ zdůraznil předseda představenstva a generální ředitel Lufthansa Cargo Karl Ulrich Garnadt a dodal, že navzdory nezbytnému snižování kapacity chce společnost rozvíjet služby zákazníkům a přichází proto s novými destinacemi jako je Detroit, Montevideo a Tel Aviv.
Garnandt již dnes vidí budoucnost logistického průmyslu v jasnějších barvách: „Na klíčových leteckých trzích už dnes můžeme vidět příznaky oživení. Náš flexibilní přístup nám pak v blízké době umožní rychle a účelně reagovat na příležitosti, které se zde vynořují, poněvadž v případě potřeby, dokážeme kapacitu opět navýšit.“ Již na podzim tohoto roku čeká Lufthansa Cargo na dodávku zbrusu nových nákladních Boxingů 777, nejefektivnějších letadel současnosti. Stanou se nedílnou součástí komplexu služeb Lufthansy, která si ve své strategii Lufthansa Cargo 2020 stanovila stát se lídrem inovací v tomto oboru.