Krajský úřad Ústeckého kraje rozhodl o dostavbě dálnice D8 již 23. února 2010 a lovosický městský úřad dokonce již v říjnu 2009. Právě tato rozhodnutí však nyní zrušil krajský soud. V rozsudku je uvedeno, že tak rozhodl pro nezákonnost a vady v řízení a věc se tedy vrací žalovanému k dalšímu řízení.
Vleklý spor ekologů, stavařů a obyvatel vesnic
Stavební práce na šestnáctikilometrovém úseku mezi Lovosicemi a Řehlovicemi pokročily pouze na třech kilometrech od Lovosic do Bílinky. Stavebních povolení muselo být na stavbu silnice, mostů a tunelů vydáno několik, rozhodnutí soudu se však týká celé dálnice. Stejný soud však zároveň zamítl žalobu na zrušení stanoviska ministerstva životního prostředí o vlivu stavby D8 na životní prostředí.
O stavbu dálnice D8 skrze České středohoří a o její podobu se vedou spory již od 90. let. Většina ochránců přírody se zastávala vedení dálnice pod povrchem Chráněné krajinné oblasti, čemuž současné plány částečně vyhovují. Faktem však nadále zůstává, že spojení se Saskem je důležité, neboť po dnešních nevyhovujících silnicích denně projíždí na 10 000 aut, což je nepříjemné především pro obyvatele obcí, skrze které silnice prochází.