Průzkum byl proveden v devíti zemích Evropy (Švédsku, Dánsku, Norsku, Polsku, Německu, Spojeném království, Austrálii, Spojených státech a Francii) s celkovým počtem 455 respondentů. Průzkum byl zaměřen na ředitele a IT manažery, kteří mají v souvislosti s mobilními řešeními, rozpočty a strategiemi rozhodovací pravomoc a odpovídali na otázku, které aktuální mobilní funkce svým zaměstnancům poskytují a kde se chystají k investicím do mobilních řešení.
Výsledky studie ukazují, že třemi nejžádanějšími podnikovými aplikacemi, které chtějí společnosti na svých smartphonech, jsou Customer relationship management (CRM), Business Inteligence (BI) a Schvalování a autorizace.
Více než 30 procent zástupců společností ve výzkumu uvedlo, že CRM (např. řízení prodeje, smluv, činností a obchodních příležitostí) je mobilní podniková aplikace, která by nejvýznamněji ovlivnila jejich obchodní činnost. Okolo 13 procent respondentů upřednostnilo schopnosti BI řešení, např. hodnocení výkonnosti pracovníků a reporting. Jedna desetina manažerů si pak jako nejžádanější aplikaci vybralo funkcionalitu schvalování požadavků, nákupních objednávek a přijatých faktur.
Aplikace vycházejí ze zpětné vazby
„Je zajímavé si povšimnout úrovně jednomyslnosti mezi dotazovanými společnostmi,“ uvedl Martin Gunnarsson, ředitel týmu pro výzkum a strategii společnosti IFS. „Jinými slovy, pokud jde o mobilní funkce, vědí zákazníci přesně, co chtějí. Tento typ průzkumu trhu je u nás podkladem pro vývoj, který přinesl řadu nových aplikací, jako jsou IFS Sales Companion, IFS Quick Reports a IFS Notify Me.“
V komentáři k výsledkům průzkumu uvedl programový ředitel IDC Jason Andersson: „Zajištění konkurenční výhody a zvýšení produktivity pracovníků, kteří mají možnost získat přístup ke správným datům v terénu, je kritickým faktorem budoucího úspěchu a hlavním zaměřením pro mobilní řešení. Mobilita a řešení mobilních dat je podstatnou částí rozvoje ICT do roku 2020.“