Proč zrovna svodidla, když mnohdy je povrch českých silnic v mnohem horším stavu? Ředitelství silnic a dálnic zjistilo, že se mu zřejmě nepodaří vyčerpat všechny prostředky z Operačního programu doprava. A výměna svodidel je rychlá, to znamená, že se zde dají rychle utratit uspořené peníze, a je tedy méně pravděpodobné, že by se nestihly proinvestovat.
Projekt je zatím pouze ve stavu plánu, ale podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové již bylo rozhodnuto, že budou opraveny svodidla na dálnicích, které patří do sítě TEN-T (Trans-European Network – Transport). Na nová svodidla se tak může těšit například brněnská D2, nebo rychlostní R10 z Prahy do Turnova. Vyměněny budou i některé části na D8.
Dobrá zpráva pro oceláře
Zpráva o modernizaci svodidel může být výhodnou zakázkou pro ocelárny, které českému státu svodidla dodávají. Na českých silnicích nejčastěji narazíte na svodidla z produkce ostravského ArcelorMittal nebo rakouského Voestalpine. Podle expertů je nejdůležitější, aby svodidla dálniční středová zabránila průniku vozidel z jedné strany dálnice na druhou. Na většině dálnic taková svodidla nejsou, což by současná zakázka mohla změnit.