Společnosti vyvíjející informační systémy pro dopravu se snaží poskytnout takové nástroje, aby byli dopravci schopni udržet krok s trvale se zvyšujícím tlakem zákazníků. Tyto systémy umožňují dopravcům komplexní a efektivní řízení dopravy a logistiky a neustále se rozvíjejí. Například Informační Systém LORI od firmy CID International, a.s. má nově k dispozici plánovací moduly s mapovými podklady pro nákladní dopravu, které vytváří návrhy tras dle zadaných adres nakládek a vykládek. Takto vytvořené návrhy tras je možné editovat a následně odesílat do terminálu ve vozidle, kde se trasa a informace o zásilce zobrazí řidiči. Informace o jízdě se z terminálu ve vozidle přenáší do dopravního systému, kde se automaticky vytváří záznam o provozu vozidla.
Do těchto záznamů se následně přiřazují další výdaje (čerpání, výdaje přes kartu, mýtné aj.). Data, která jsou v dopravním systému, lze následně vyhodnocovat pomocí datového skladu, který umožňuje rychlé získávání reportů a sestav všech druhů. Vyhodnocovat lze například veškeré kompletní náklady na vozidlo, včetně mzdy řidiče, opotřebování pneumatik, servisů aj. Pomocí datového skladu může firma získávat přehledy za jednotlivá období i několik let zpátky a porovnávat aktuální vývoj. Tyto přehledy umožní firmě vyhodnocovat efektivnost práce a plánovat další postupy. V nových modulech pro plánování a vyhodnocování může každý dopravce porovnávat na kolik se plány shodují se skutečností.
Také propojení informačních systémů s technologiemi GPS přináší významné zefektivnění práce. Díky novým trendům v oblasti GPS technologií může dispečer on-line komunikovat s řidičem a také kontrolovat aktuální polohu vozidla, která se automaticky přenáší do informačního systému. Program automaticky vyhodnocuje, jestli řidič stihne přijet v daném čase na vykládku. Systém tuto informaci vyhodnocuje dle aktuálního času a informace o zbývajícím čase jízdy, kterou získá z mapových podkladů. Pokud systém vyhodnotí, že vozidlo již nestihne včas přijet na vykládku, upozorní na tuto skutečnost příslušného pracovníka a ten může včas informovat zákazníka.