Nový terminál METRANS v České Třebové zabírá pozemky o výměře 138 tisíc metrů čtverečních a je zde 6 kolejí pro manipulaci s kontejnerovými vozy. V areálu překladiště je povolená rychlost 30 km/hod, při sunutí 20 km/hod. Délka kolejí se pohybuje od 825 do 885 metrů. Číslování kolejí je postupné, od jižní spojovací koleje, čísly 901 – 906. Příjezdová kolej od vjezdového nádraží je číslo 901a, kusá kolej ve směru k odjezdovému nádraží je číslo 901b. Každá z kolejí je vybavená seřaďovacími návěstidly, která jsou rovněž u vjezdů do areálu. Navíc v koleji 901a před vjezdem na vjezdové nádraží je umístěna výkolejka. Obě zhlaví, příjezdové koleje a části kolejí po jeřábovou dráhu jsou elektrifikovány.
Vlaky budou vedeny elektrickými lokomotivami, které na konci troleje stáhnou sběrač a na kolej dojedou samotíží. Ostrý provoz se rozjede během ledna 2013 a v květnu by pak překladiště mělo fungovat na plný výkon s předpokládaným počtem 25 párů vlaků za den. Hlavní vlakové linky budou mířit směrem na východ, ale budou zde i relace do Rotterdamu, Hamburgu a na další kontejnerové terminály v západní Evropě. Vlaky bude vozit především METRANS svými lokomotivami, ale zčásti sem budou zajíždět i stroje dalších dopravců.
Některé vlaky sem bude vozit rovněž ČD Cargo, hlavně modernizovanými stroji 363.5. V České Třebové tak skončila první z etap výstavby kontejnerového terminálu. Další etapou má být výstavba opravny kontejnerů a vozů. Po ní bude následovat vystavění budovy pro vedení firmy a pro dispečerské pracoviště centrálního řízení kontejnerů ve střední Evropě.