V České republice, obdobně jako v EU, je nutno očekávat další výrazný růst individuální silniční dopravy. Růst dopravy vyvolává vyšší spotřebu pohonných hmot a následně zvyšování závislosti na dovozu ropy, zvyšování emisí s mnoha negativními vlivy. Jednou z cest jak snížit negativní vlivy automobilové dopravy na životní prostředí je použití vozidel s nízkou spotřebou paliva a s nízkými emisemi CO2. Taková vozidla bývají v zahraničí označována jako „green cars“ nebo „clean cars“ a mezi ně patří i vozy na stlačený zemní plyn (CNG). Pro podporu těchto vozidel jde v některých zemích státní správa příkladem a nakupuje pro svoje potřeby tato „ekologicky přátelská“ vozidla. I u nás byl vládou schválen 16.12.2008 tento program a podíl „ekologicky přátelských“ vozidel na celkovém vozovém parku využívaném orgány státní správy musí být do konce roku 2013 ve výši alespoň 25 procent. Výjimku mají pouze vozidla používaná Policií ČR a Hasičskými záchrannými sbory, ale jen ta k přímému výkonu služby.
Bohužel po 4 letech fungování programu a jen rok před jeho bilancováním je stav takový, že program zatím splnili jen ČSÚ, ERÚ, Kancelář PSP, NKÚ a jen jediné ministerstvo: průmyslu a obchodu. ČSÚ si pořídilo takových ekologických vozidel dokonce téměř 61 procent, ERÚ 56 procent. Pochvalu zasluhují také Krajské úřady ve Zlíně a Liberci, protože pro orgány samosprávy byla obměna vozů pouze doporučena a přesto každé třetí vozidlo těchto krajů je již dnes „ekologicky přátelské“.
Ani jedno takové vozidlo si doposud nepořídili ÚOOÚ, ČNB, Kancelář Senátu, Kancelář prezidenta republiky, Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví – z ministerstev pak jediné, a sice Ministerstvo práce a sociálních věcí. Velmi nízké procento (jen do 10 procent) těchto vozidel má 9 ministerstev: vedle Ministerstva práce a sociálních věcí (ani jedno vozidlo) je to Ministerstvo financí, Ministerstvo obrany, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo spravedlnosti, Ministerstvo školství, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo zemědělství i Ministerstvo životního prostředí. Z dalších úřadů do deseti procent těchto vozů má HK ČR, Nejvyšší soud, Správa státních hmotných rezerv, ČBÚ, Úřad pro zahraniční styky a informace, ČTÚ, ČÚZK i Úřad vlády.
V průměru mají ministerstva zatím 6,9 procent takových vozidel, ostatní úřady 12,4 procenta.
Počet provozovaných „ekologicky přátelských“ vozidel se za poslední rok zvýšil o 140 procent. Pokud bude tento trend pokračovat, měly by úřady vládou schválený Program splnit.