Jde o další krok v avizovaném záměru koncernu PSA odprodat Gefco s cílem získat hotovost a umazat část z gigantického dluhu kolem 2,5 miliard EUR. Tento krok, kdy PSA ukončila příjem nabídek a k dalšímu jednání si vybrala už jen RŽD, je analytiky považován za finální krok k prodeji. V tuto chvíli tak dochází k dolaďování podmínek a podoby smlouvy. PSA hodlá odprodat 75 % akcií firmy Gefco a potvrzena je nabídka Ruských železnic na částce 800 mil. EUR. Podle dostupných informací by Gefco navíc před prodejem mělo PSA vyplatit speciální dividendu ve výši 100 mil. EUR.
Centrála Gefco by měla zůstat ve Francii. Měnit by se neměl ani nejvyšší management včetně Luca Nadala jako prezidenta firmy.
Přestože ze strany PSA jde primárně o snahu získat hotovost, fúze přináší firmě Gefco možnost posílit své pozice ve střední a východní Evropě a dále na východ, zejména samozřejmě v Rusku, ale i směrem k Číně.
Gefco zaměstnává celosvětově na 9400 lidí a v loňském roce zaznamenalo prodeje svých služeb na úrovni 3,78 miliard EUR. Hodnotu firmy ještě letos v létě zvýšilo uzavření dohody s americkou automobilkou General Motors spočívající v tom, že Gefco se od příštího roku stává exkluzivním logistickým partnerem GM v Evropě a v Rusku. Tento kontrakt zní na sedm let a zahrnuje vstupní i výstupní logistiku (kromě distribuce náhradních dílů) pro značky Opel, Vauxhall a Chevrolet v Evropě a v Rusku. Gefco bude zásobovat výrobní závody v Polsku, Španělsku, ve Velké Británii, v Německu i v Rusku, a to od evropských dodavatelů a ze světových přístavů. Následně Gefco zajistí logistiku vyrobených automobilů po celém světě. Globálně se jedná až o 1,2 mil. aut.
zdroj: Od našeho pařížského zpravodaje.