„Mezi největší výzvy, jimž budou módní a lifestylové společnosti v blízké budoucnosti čelit, patří rostoucí náklady v důsledku růstu cen bavlny a mezd. Dále nás čeká vzrůstající konkurence v oblasti maloobchodu, příchod nových hráčů na trh, změny obchodních kanálů, zejména v elektronickém obchodu, a především celkové zrychlení módních cyklů. Proto bude ještě více rozhodovat schopnost rychle se přizpůsobovat měnícím se podmínkám a novým trendům v řízení dodavatelských řetězců,“ vysvětluje Marcel Beelen, viceprezident DHL zodpovědný za obchodní rozvoj v oblasti módy a životního stylu.
Průzkum DHL zdůrazňuje především myšlenku, že by adekvátní nabídce zákazníkovi měla být přizpůsobena také distribuční strategie společnosti. V tomto kontextu roste význam předních dodavatelských řetězců pro naplňování obchodních modelů společností, aby bylo velké množství procesů, probíhajících v pozadí, přesto však ovlivňujících zkušenosti zákazníků, řízeno profesionály pro oblast logistiky. Studie DHL dále doporučuje evropským módním a lifestylovým společnostem učinit v reakci na měnící se nákupní chování spotřebitelů krok směrem k přímému, vysokorychlostnímu dodavatelskému řetězci napříč obchodními kanály, vytvářejícímu v každé jeho fázi přidanou hodnotu.
Studii si lze stáhnout zdarma na adrese:
http://www.dhl.co.uk/en/logistics/industry_sector_solutions/fashion_logistics/report.html