„Jedná se vedle mýta o další formu poplatku za používání silnic. Jeho zavedení bude znamenat nárůst přímých nákladů dopravců, což může mít v případě, že se jej provozovatelům nákladních aut nepodaří včas promítnout do ceny, nepříjemné důsledky,“ říká Ondřej Pavlík, ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service. Společnost DKV, která je předním poskytovatelem služeb pro dopravce, podepsala v dubnu s velkým předstihem před zavedením poplatku smlouvu se společností Ecomouv‘, díky čemuž může nabídnout svým zákazníkům rezervaci elektronické palubní jednotky již dnes.
Nový DKV Box kompatibilní s francouzským mýtným systémem TIS PL je možné zarezervovat již dnes
Nový DKV Box je kompatibilní s francouzským mýtným systémem TIS PL a usnadní automatické platby za využívání všech zpoplatněných silnic ve Francii. Veškeré silniční poplatky budou zaznamenávány standardizovaným způsobem a následně fakturovány. Zákazníkům přinese nejen výhodu snadného placení, ale v rámci programu Post Pay i atraktivní slevy ve výši až 13 procent na TIS PL a až 10 procent na Ecotaxe. Přehled a na míru šitou analýzu transakcí uživatelům DKV Boxu umožní on-line analytický nástroj pro efektivní řízení vozového parku a úsporu nákladů DKV eReporting. Montáž DKV Boxu je rychlá a snadná.
Společnost DKV Euro Service byla mezi prvními, kdo svým zákazníkům nabídl elektronickou palubní jednotku (OBU – On Board Unit) pro více zemí. Na jaře roku 2010 ji zavedla pro Francii a Španělsko, kde je DKV Box celostátně akceptován mýtnými systémy Viá T (Španělsko) a TIS PL (Francie). V loňském roce její použití rozšířila i na úhradu poplatků za průjezd tunelem Liefkenshoek, který je součástí obchvatu R2 kolem Antverp. DKV Box lze navíc používat k placení mýtného a poplatků na francouzských mostech Pont de Normandie a Pont de Tancarville nebo v tunelu Warnow v Německu a na řadě hlídaných parkovišť ve Francii a ve Španělsku. V budoucnu bude možné využívat DKV Box i v dalších zemích.
„Problematiku zpoplatnění komunikací řeší v současné době řada evropských států. V zemích, kde tato povinnost ještě není, se rychle zavádí, tam, kde již zavedena je, dochází ke zvyšování sazeb či k rozšiřování o další zpoplatněné úseky. V Německu například budou od srpna platit kamiony mýtné kromě dálnic i na 1 135 kilometrech čtyřproudých silnic. Slovensko od července zpoplatnilo 25 nových úseků. V České republice se rozšíření výběru mýta na více než 1 000 km silnic I. třídy plánuje od roku 2016,“ konstatuje Ondřej Pavlík.