Na konci 60. let zaznamenala mezinárodní silniční doprava výrazný vzestup. DAF na tuto situaci reagoval tím, že v roce 1972 byla založena služba DAF ITS – průkopnická služba v oblasti užitkových vozidel. Základní princip mezinárodní asistenční služby DAF se od té doby nijak výrazně nezměnil. Cílem této služby je pomoci dopravním společnostem vrátit vozidlo, které se ocitlo v potížích, co nejdříve zpět do provozu, a tím zajistit maximální efektivitu dopravy. Služba DAF ITS však dokáže více, než jen zajistit technickou pomoc nákladním vozidlům nebo autobusům. V případě, že je řidič imobilní v důsledku nehody či poruchy vozidla, problému s přívěsem nebo návěsem, vše vyřeší jeden telefonát na centrální číslo v Eindhovenu (+31 40 214 3000). Prostřednictvím tohoto čísla se spojíte s mezinárodní servisní organizací DAF ITS. Řidiči si mohou asistenci vyžádat také prostřednictvím e-mailu (daf.its.callcenter@daftrucks.com).
24 hodin denně, 365 dní v roce
Společnost DAF byla od samého vzniku rozhodnuta organizovat svou službu ITS centrálně. Oddělení DAF ITS má ve společnosti pozici mezi oddělením PACCAR Parts a servisním oddělením. Tak je zajištěno, že oddělení ITS má vždy přístup k nejmodernějším technickým poznatkům a je tak možné rychle zajistit potřebné náhradní díly. Služba DAF ITS je dostupná 24 hodin denně, 365 dní v roce a nabízí podporu ve 49 státech, přičemž poskytuje asistenci řidičům a dealerům DAF v deseti různých jazycích. Vynikající pověst této služby v Evropě vedla ke spuštění podobné servisní organizace v roce 1998 v Severní Americe. Jejím úkolem je podpora poboček PACCAR Peterbilt a Kenworth.
Servisní místa
Služba DAF ITS za využití nejmodernějšího počítačového systému určuje, které z více než 1 000 servisních míst DAF je nejblíže řidiči, který se potýká s nějakým problémem. Jakmile je kontaktován nejbližší servisní dealer, řidič se ihned dozví, kdy přijede asistenční služba. Asistenční služba rovněž kontaktuje domácího dealera, kde je vozidlo registrováno, a zajistí platební záruku, aby si nemusel řidič dělat starosti s finančními záležitostmi. Služba DAF ITS také samozřejmě informuje domácího dealera o daném problému a nadále informuje dopravní společnost o aktuálním stavu poskytnutí asistence.
Analýza vozového parku
Mezinárodní asistenční služba provádí analýzu všech žádostí o pomoc a vytváří statistiky. „Významný podíl na poruchách lze přičíst odkládání údržby,“ říká Johan Drenth, vedoucí poprodejního oddělení ve společnosti DAF Trucks N.V. „To poukazuje na význam pravidelné preventivní údržby, pokud se chcete vyhnout neplánovaným prostojům a s nimi i zbytečným nákladům. Zprávy služby DAF ITS umožňují servisním dealerům DAF pro tento účel poskytovat přepravcům analýzu konkrétního vozového parku – maximální dostupnost vozidel má v oblasti dopravy přece jen klíčový význam. To je také důvodem toho, proč se služba DAF ITS posledních čtyřicet let stále zaměřuje na kvalitu i rychlost.“