Zvláštností této lodě je ekologicky poháněný motor: místo dieslového pohonu je KV BARENTSHAV za normálních okolností poháněna zkapalněným zemním plynem (LNG: liquefied natural gas). Důvodem její třídenní návštěvy byla odborná konference „LNG – norská zkušenost“, kterou zorganizovala německo-norská obchodní komora spolu s Innovation Norway a certifikační společnost DNV Germany z Hamburku.
Přístav Hamburk si uvědomuje důležitost ekonomicky a ekologicky smysluplné alternativy tohoto paliva. Hamburg Port Authority (HPA) a skupina Linde chtějí podporovat prosazení LNG a v současné době se intenzivně pracuje na studii nasazení LNG v hamburském přístavu.
„Přístav Hamburk by měl zaujmout vedoucí pozici co se týče ochrany životního prostředí a efektivnosti. Pohony na zkapalněný zemní plyn budou v budoucnu hrát velkou roli. Nyní je třeba, abychom ve spolupráci s celým světem vytvořili standardy a základy nutné infrastruktury. Přístav Hamburk hraje velmi důležitou roli pro následná feederová spojení do oblasti Baltského moře, a proto intenzivně pracujeme na podmínkách, jak v Hamburku zajistit nutnou infrastrukturu pro LNG. Pro naši vlastní flotilu testujeme také stavbu nových lodí již vybavených technikou LNG“, uvedl Jens Meier, jednatel společnosti HPA.