Do své dopravní kolony zařadil Geis nový typ soupravy, kterou využívá při převozu zásilek na tzv. hlavních bězích, kde se přepravují velké objemy zboží mezi centrálním překladištěm (HUB) a jednotlivými pobočkami. „Jedná se o klasický 13,6 m dlouhý návěs doplněný připojeným přívěsem. Celá souprava tak má délku 22 metrů. Objem nákladového prostoru soupravy dosahuje 129 m³. Užitná plocha je navíc násobena systémem double decker. Jak návěs, tak i přívěs je rozdělen do dvou podlaží,“ představuje soupravu Petr Družkovský, provozní ředitel Geis CZ.
Oproti běžnému návěsu s kapacitou 33 palet (dvoupatrový návěs 66 palet), je možno na tuto soupravu naložit o 24 palet více, tedy celkem 90 palet. Provozní hmotnost celé soupravy činí 17 809 kg. Celková hmotnost může dosahovat až 48 000 kg. Odpovídá tak technickými parametry dopravní legislativě a je bez zvláštních povolení vhodná pro využití na všech komunikacích typu D a R. „Souprava je nástrojem pro zvýšení přepravní efektivity, ovšem pouze v případě, kdy dispečer dokáže perfektně naplánovat využití dopravní techniky v souvislosti s objemem a typem přepravovaného zboží na jednotlivých trasách. Bez týmu výborných dispečerů bychom výhody této soupravy plně nevyužili,“ upřesňuje Petr Družkovský. Experti z Geisu nyní uvažují o pořízení extra dlouhé soupravy, čili lowdeckového návěsu s dodatečnou montáží zařízení pro připojení přívěsu. Tato souprava bude dosahovat délky 25,25 m a bude nutno ji provozovat na základě příslušných povolení a ve zpřísněném režimu, tedy pouze na dálnicích, či s dojezdem maximálně 10 kilometrů od dálnice. „Vzhledem k tomu, že všechny zásadní systémové pobočky skupiny jsou umístěny právě v těsné blízkosti dálnic, bude rozhodování záviset pouze na odborném posouzení zvýšené efektivity v poměru s pořizovacími a provozními náklady na tuto soupravu,“ dodává Petr Družkovský.