Dopravci ve velkém přecházejí na vozidla splňující emisní normy Euro 5, čímž výrazně ušetří na palivu i mýtném. Vyplývá to z posledních analýz společnosti DKV Euro Service, předního poskytovatele služeb pro přepravce na evropském trhu.
Po zvýšení sazeb mýtného v Česku o 25 procent k 1. lednu 2012 mělo propočtem přes jednotlivé emisní kategorie dojít k navýšení výběru o bezmála 20 procent,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel DKV Euro Service s.r.o. „V našich prognózách jsme počítali s nárůstem výběru mýtného o 15 – 20 procent. Skutečnost je však jen okolo deseti procent. Chybějících 10 procent je úspora, kterou dopravci generují přechodem na vyšší euro normy.“
DKV jako celoevropská společnost pro své zákazníky vyúčtovává transakce ze zpoplatněných průjezdů různými mýtnými systémy ve všech evropských zemích, kde se platí mýto a zároveň provádí vyúčtování tankování kamionů. Má tedy dlouhodobě dokonalý přehled jak o výkonech v nákladní dopravě, tak i o vývoji výběru mýtného.
„Čím víc na západ, tím více vidíme přechod dopravců na vysoké emisní normy Euro, díky nimž platí kamiony nižší mýtné,“ uvádí O. Pavlík. Tempo přechodu je natolik výrazné, že meziročně financujeme nižší objemy. Nejvíce tento trend jako skupina DKV vidíme v Německu, ale také u českých dopravců je přechod na nejmodernější vozidla více než patrný.“
Z údajů DKV vyplývá, že většina jejích českých zákazníků zainvestovala do vozidel splňujících normy Euro 5. Tato vozidla mají jednak spotřebu nižší o 5 až 10 procent, a navíc dopravci citelně ušetří na mýtném, protože se jich netýká lednové zvýšení o 25 % a výchozí sazba mýtného je nižší, než u vozidel splňujících pouze starší emisní normy.„Jsme jedna z mála zemí v Evropě, která v současné složité ekonomické situaci uvalila na dopravce další břímě v podobě vyššího mýta,“ říká O. Pavlík. „Již tak velmi nízké marže se jim tímto dále snižují a ziskovost dopravců se propadá k samému dnu. Jednou z cest, jak náklady udržet pod kontrolou, je právě přechod na ekologicky šetrnější a také hospodárnější vozidla,“ konstatuje O. Pavlík.
DKV dopravcům nabízí službu jednotného vyúčtování mýta, kterou využívá velká část zákazníků DKV. Servisní karty DKV zákazníci používají nejen k fyzickému placení mýta, ale i k registraci vozidla, poskytnutí jednotky OBU a následnému vyúčtování.
Při vyúčtování zákazníci oceňují skutečnost, že DKV coby celoevropská společnost umí do jedné faktury zahrnout transakce ze všech zpoplatněných průjezdů různými systémy v různých zemích. To velmi zjednodušuje účetní vypořádání. Vyúčtování probíhá ve dvoutýdenní frekvenci, bezhotovostně a rychle.
Hlavní výhody registrace mýta u DKV Euro Service
• jednoduché a výhodné používání evropských mýtných systémů (více než 20 zemí, jedno vyúčtování)
• maximální cenové výhody u italského mýta díky Consorzio DKV EURO SERVICE
• atraktivní slevy v mnoha jiných systémech, např. TIS/PL ve Francii
• rychlá a bezhotovostní úhrada poplatků za používání dálnic, tunelů, mostů a trajektů