logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

Henkel vystavuje více než 60 % dokladů elektronicky a rozšiřuje e-fakturaci i na zákazníky bez EDI

12. června 2012
IT 0
1406

Zavádění bezpapírové komunikace v rámci celé společnosti. To je jeden z cílů strategie trvalé udržitelnosti, která je součástí firemní vize a firemních hodnot společnosti Henkel, předního světového výrobce pracích a čisticích prostředků, kosmetiky, lepidel a technologií. Elektronizaci přitom neomezila pouze dovnitř společnosti, ale cílí i na své obchodní partnery, včetně těch, kteří s ní zatím neměli zkušenosti.

Dokladem je i nejnovější krok společnosti, kdy využila služeb konsolidačního centra Orion provozovaného společností CCV Informační systémy pro zasílání elektronických PDF zbývajícím odběratelům, se kterými prozatím komunikovala písemnou formou. Henkel tak mohl rozšířit stávající elektronickou výměnu dokumentů ve strukturované EDI podobě, díky které si měsíčně vymění tisíce dokladů nejen s obchodními partnery, ale i s poskytovateli logistických služeb. Kromě faktur pracuje Henkel s dalšími více než 10 druhy obchodních a logistických dokumentů v elektronické podobě, a to včetně elektronických dodacích listů s identifikací zboží pomocí SSCC kódů, jejichž výměnu vůbec jako první zprovoznil se společností AHOLD Česká republika.

Odběratelé změnu vítají
Zasílání daňových dokladů ve formátu PDF začal Henkel používat nejprve v divizi Lepidel, kde se dle slov customer service manažerky Evy Malíkové setkal s obrovským zájmem na straně odběratelů, a to jak v segmentu malých lepidel (AC), kde se mu během jednoho měsíce povedlo zapojit 39 odběratelů (např. Activa, Office Depot, Velkoobchod Heva, Koh-i-noor Hardtmuth), tak u těžkých lepidel, kde je mezi společnostmi zapojenými do elektronické fakturace např. Škoda Plzeň.

Na straně Henkelu tímto krokem opětovně dochází k  významné úspoře času i finančních prostředků. A odběratelé si pochvalují zejména to, že si mohou zboží v nejkratší době po dodání (DÚZP) napříjemkovat (naúčtovat) s fakturačními cenami do svého skladového systému. Navíc tyto informace dostanou na email, který si sami zvolí. Po obdržení dodacího listu tedy nemusí čekat až několik dnů na to, kdy dorazí faktura.

Bez nutnosti implementace
Jednou ze zajímavostí projektu je, že k jeho realizaci nebyla třeba žádná implementace. Společnost Henkel totiž využila stávajícího rozhraní podnikového informačního systému SAP, kde pouze zvolila pro výstup zaslání PDF emailem. Takto vyexportovaná data pak směřují rovnou do připraveného konsolidačního centra Orion, kde jsou označena elektronickým podpisem a rozeslána na požadovanou emailovou adresu dle nastavení protistrany. Faktury jsou přitom v rámci Orionu uloženy v archivu faktur pod příslušnými identifikátory a důvěryhodně, v souladu s platnou legislativou, archivovány.

Další uplatnění a výhody přibývají
Henkel navíc našel i další použití služby, a to v komunikaci s řetězcem AHOLD, kterému zpracovává veškeré faktury centrum sdílených služeb v Krakově, zatímco tzv. bonusové dobropisy řeší česká centrála a doposud probíhalo jejich zpracování v papírové formě. Henkel tak díky této službě může posílat bonusové dobropisy přímo české centrále v čitelné podobě ve formátu PDF a to prostřednictvím stejného systému, který používá pro EDI komunikaci. Varianty dokladů ve formátech EDI a PDF lze navíc v rámci konsolidačního centra libovolně kombinovat. To vede například u opravných daňových dokladů, které jsou obtížným způsobem generovány pro strukturovanou EDI komunikaci, k podstatnému zjednodušení a urychlení celého procesu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required