logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...
  • Po rekordním roku 2023, kdy zájemci poptávali téměř 2,96 milionů metrů čtverečních průmyslových...
  • Tatra Trucks se připravuje na největší investiční program ve své novodobé historii. Cílem je...

GEFCO kompletuje železniční toky v Evropě

30. dubna 2012
Doprava 0
881

Od 11. prosince se společnost GEFCO spoléhala na tři soukromé železniční dopravce pro přepravu automobilů do destinací ve Francii a dalších evropských zemích. Pro přepravu automobilů používá z 25 % železniční dopravu, což je více než evropský průměr, který činní 17 %, a proto se GEFCO rozhodlo vybudovat vlastní železniční dopravní systém.

V červenci 2010 si společnost GEFCO nechala zpracovat nabídky na bázi line-by-line a vybrala železniční provozovatele podle kritérií ekonomického a regionálního pokrytí tak, aby spojila služby provozovatelů v každé geografické oblasti. Pro pokrytí střední a východní Francie byla zvolena společnost Euro Cargo Rail, dceřiná společnost DB Schenker Rail, pro jižní Francii společnost Europorte France, dceřiná společnosti Eurotunnel a pro severní a západní regiony byla zvolena společnost Colas Rail, která je dceřinou společností skupiny Bouygues. Nedílnou součástí projektu je také smlouva se společností Réseau Ferré de France (RFF), která je majitelem a správcem francouzské železniční sítě.

„GEFCO postupuje z pozice zákazníka na pozici integrátora a správce železničních toků,“ říká Philippe Robert, manažer provozu divize dopravy automobilů a logistiky ve společnosti GEFCO.

Jedním z klíčů k úspěchu je řízení rezervací na nakládkových nádražích ve městech Gevrey poblíž Dijonu a v Achères nedaleko Paříže. Do roku 2009 bylo mnoho toků společnosti GEFCO vedeno přes město Gevrey. RFF proto navrhla, aby GEFCO začalo tuto stanici opět využívat.

První výhodou tohoto uspořádání je výhoda provozní: dodržování dodacích lhůt. Například spoj Sochaux-Calais trvá v průměru 26 hodin, což je o pět dní méně než dříve.

Všechny vlaky jsou přiřazeny společnosti GEFCO. To představuje 150 vlaků každý týden, což umožňuje přepravu 500.000 vozidel, která opouštějí výrobní závod každý rok. Cílem společnosti GEFCO je v konečném důsledku vypravit 250 vlaků týdně.

Dopravní plán, řízený pomocí speciálně vyvinutých postupů

Pro tyto účely byly vyvinuty a implementovány speciální nástroje, které pomáhají formovat a provozovat náročný systém, který má za cíl sjednotit řízení objemu, sledování vozidel, rezervace tras a synchronizaci služeb provozovatele. Toky jsou plánovány několik měsíců předem, a to proto, že vlakové trasy je třeba rezervovat u společnosti RFF s devítiměsíčním předstihem.

Řízení dopravního plánu zahrnuje jednak informovanost v reálném čase o množství vozidel, které mají být dodány z každého výrobního závodu do jejich cílové destinace, a také řízení příjezdu a odjezdu vlakových spojů. To umožňuje koordinaci provozu železnic a dosažení optimálních faktorů vytížení tak, aby byl systém ziskový.

Speciální počítačový program GERI (GEFCO Rail Interface) byl vyvinut pro řízení tohoto projektu. Využívá data z nákladové dokumentace, monitoruje kompozici vlakových souprav a sleduje vlakové vozy.

Unikátní systém je poprvé v Evropě využíván logistickým operátorem

GEFCO je v Evropě prvním logistickým operátorem, který zavedl takovýto inovativní systém pro řízení a optimalizaci dodacích lhůt. Antoine Redier, ředitel přepravy automobilů a logistiky společnosti GEFCO, vysvětluje: „Naším cílem je výrazně snížit přepravní časy při zachování nákladů a mít jasný přehled o všech nepředvídaných událostech během přepravy“.

Tento dopravní plán zaručí další využití železnic pro přepravu automobilů. Klíčovým prvkem tohoto programu je zajištění přepravy na jednotlivých vagonech (mimo ucelené vlaky), stejně jako využití služeb několika železničních provozovatelů, což spolu zvyšuje flexibilitu a spolehlivost služby.

GEFCO je jediným poskytovatelem logistických služeb, který má a provozuje železniční dopravní plán v tak velkém měřítku.

Antoine Redier, ředitel přepravy automobilů a logistiky společnosti GEFCO poznamenává: „Tato revoluční úloha společnosti GEFCO v železniční dopravě dokládá naše schopnosti v této oblasti a posiluje naše odborné znalosti“.


Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required