„Rozšířením možnosti platit dobírkou při doručení do dalších dvou zemí reagujeme na poptávku firem na českém trhu. Zjednodušujeme život českým exportérům a otvíráme nové možnosti prodeje přes internet,“ říká Daniel Mareš, generální ředitel DPD CZ. „Dobírka je velice oblíbeným způsobem platby ve střední a východní Evropě, kterým se od nejrozvinutějších evropských trhů výrazně lišíme. Zákazníci nemají v platbu platební kartou přímo na internetu velkou důvěru, a proto je placení za přepravené zboží v hotovosti velmi často využíváno. Naopak ve vyspělých zemích jednoznačně dominuje bezhotovostní platba.“
Díky nové službě Dobírka do zahraničí mohou české e-shopy zasílat své zboží i svým zákazníkům do uvedených čtyř zemí. Pro zákazníky je systém zasílání zásilek do zahraničí obdobný se zasíláním dobírek po ČR. Změna je pouze v tom, že částka, která je vybrána u příjemce v některém ze čtyř států, musí být uvedena v jejich národních měnách. Tato služba je nejen velice efektivní, ale v porovnání s bankovními poplatky za mezinárodní platby také levnější.