logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

DKV otevírá nové cesty přes kanál La Manche po krachu SeaFrance

17. února 2012
Doprava 0
1127

Až devítihodinové čekací doby na trajekt přes kanál La Manche, kterým byli v důsledku lednového bankrotu rejdařství SeaFrance vystaveni řidiči kamionů včetně českých, budou od zítřka patřit minulosti. Rejdařství DFDS, jehož autorizovaným partnerem pro český a slovenský trh se stala společnost DKV EURO SERVICE, zahajuje v poledne 17. února v Doverské úžině provoz nové trajektové linky. „Po letech poklesů přepravy jde o událost mimořádného významu,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české pobočky DKV, která je předním poskytovatelem služeb pro dopravce, včetně zajišťování trajektů.

„Když po dvouleté agonii zkrachovalo státem vlastněné francouzské rejdařství SeaFrance, situace na kanálu se výrazně zkomplikovala,“ říká O. Pavlík. „Přepravní kapacita na trase Calais–Dover klesla zhruba na polovinu, což způsobilo mnohahodinové čekací doby. V současnosti, kdy kamiony často musí dodávat zboží takřka s minutovou přesností, tak dopravcům vznikl obrovský problém.“ DKV EURO SERVICE proto ihned zahájila jednání s rejdařstvím DFDS a v uplynulých dnech byla potvrzena jako autorizovaný partner DFDS pro český a slovenský trh. Zákazníkům tak může nabídnout nové možnosti přepravy přes kanál La Manche, kdy vedle současné severní trasy z přístavu Dunkerque do Doveru otevírá i velmi frekventovanou linku na jižní trase Calais–Dover.

„Po nastartování krize na začátku roku 2009 sledujeme výrazný úbytek přeprav přes kanál, na což museli rejdaři reagovat revizí všech nákladových položek, případně úpravami jízdních řádů,“ říká Ondřej Pavlík. „Poklesy, které DKV zaznamenala u svých zákazníků, zhruba odpovídaly celkové situaci. V roce 2009 spadly přepravované objemy na nejnižší úroveň za poslední dekádu a ani v roce 2010 a 2011 nebylo zaznamenáno výraznější oživení.“ Nižší přepravní výkony, nenaplněná kapacita trajektů a z toho plynoucí cenová válka na moři společně s nekončící krizí způsobily začátek konce společnosti SeaFrance, jednoho z klíčových hráčů na kanálu. V lednu letošního roku na ni byl prohlášen francouzským soudem úpadek likvidací.

O obnovení plynulého provozu začala usilovat dánská námořní a logistická společnost DFDS společně s LD Lines, dceřinou společností francouzské Louis Dreyfus Armateurs, které společně vytvořily joint venture DFDS / LD Lines, v níž má majoritní podíl 85 % DFDS. Díky podpoře od francouzské vlády, obchodní komory, místních úřadů i přístavů se podařilo od 17. února spustit novou linku na trase Calais–Dover. V Doverské úžině tak přibudou dvě lodi pod francouzskou vlajkou.

Více než 90 % světové přepravy zboží probíhá na moři. Důležitou roli při dopravě na krátké vzdálenosti přitom hraje právě trajektová přeprava kamionů, v případě českých dopravců zejména na trasách mezi kontinentem a Velkou Británií. Jen samotným přístavem Calais prošlo v loňském roce 38,5 milionu tun zboží a projelo 1,5 milionu kamionů.

Současné trajekty (tzv. ro-ro lodě – z anglického roll-on / roll off) měly své předky už mezi prvními parníky. Tehdy vznikly lodě zkonstruované pro přepravu vlaků přes řeky příliš široké na to, aby se na nich daly postavit mosty. První trajekty v dnešním slova smyslu se začaly používat pro výsadkové námořní operace v průběhu 2. světové války a v obchodním loďstvu na přelomu 40. a 50. let. Přístaviště pro trajekty v Doveru zahájilo provoz v roce 1953 a už v prvním roce existence odbavilo více než 100 000 vozidel. Do té doby byl přístav schopen ročně zvládnout jen nějakých 10 000 jeřáby nakládaných vozů. Současné trajekty existují v řadě variant – jsou mezi nimi lodě určené výhradně pro přepravu nákladních vozidel, trajekty pro smíšenou přepravu kontejnerů a kamionů i lodě pro osobní vozidla. Moderní trajekty jsou lodě více než 200 metrů dlouhé o výtlaku převyšujícím 30 000 tun, které jsou schopny přepravit stovky osobních a nákladních vozidel rychlostí přes dvacet námořních uzlů.

Dlouhodobě silná pozice společnosti DKV na trhu trajektů umožňuje jejím zákazníkům využívat výrazné finanční a časové úspory – kromě samotného zaknihování trajektu, jež dopravci předem zaručuje, že se jeho vozidlo nalodí ve stanovenou hodinu bez zbytečného čekání v přístavu, mají k dispozici i zajímavá cenová zvýhodnění. V současné době mohou zákazníci DKV využít zprostředkování trajektu do Velké Británie, Irska, Švédska, Dánska, Norska, Finska a dalších evropských zemí. Je samozřejmostí, že zákazníci mají k dispozici servis 24 hodin denně.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required