Patnáct nových tahačů značky Mercedes-Benz a návěsů Schmitz převzali zástupci DHL Supply Chain, vedoucí logistické společnosti na českém trhu. „Až dosud jsme si nákladní vozidla převážně najímali od dopravních firem, vlastní kamiony tvořily jen malou část,“ říká Filip Budík, generální ředitel společnosti. „Nákup dalších vozů proto představuje důležitý strategický krok, protože doprava se na obratu naší společnosti podílí výrazným dílem. Nové kamiony budou primárně využívány pro naše klienty z oblasti automobilového průmyslu.“
„DHL Supply Chain zajišťuje v tomto průmyslovém sektoru logistické služby pro významné tuzemské i zahraniční automobilky. Základním parametrem kvality je v tomto případě přesnost dodávky,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka operací pro klienty z automobilového průmyslu. „Naším úkolem je za všech okolností dodat potřebné díly od jejich výrobce na montážní linku v přesně stanovený čas, tedy ani dřív ani později. K tomu nám mimo jiné denně slouží téměř čtyři sta nákladních vozidel.“
Druhou klíčovou oblast dopravních služeb DHL Supply Chain představuje spolupráce s klienty z oblasti spotřebního a módního zboží. „Za posledních deset let jsme vybudovali distribuční systém zaměřený na specifické potřeby našich zákazníků,“ říká ředitel transportu Martin Ćmiel, „Z našich logistických center, která jsou rozlohou 265 000 m2 největší v ČR, dnes zavážíme zejména rychloobrátkové a textilní zboží do skladů a obchodů v mnoha evropských zemích. Na rozdíl od standardní sběrné služby však naši řidiči dovezou zboží dle dohodnutých časových oken a dodají ho přímo do obchodu, předají zboží na dodací list, postarají se o zpětný tok zboží či palet. Přičemž v řadě případů u módního zboží jej složí v noci, bez přítomnosti pracovníků obchodu. Ti si jej převezmou až následující ráno, v běžnou pracovní dobu.“
Takový systém přepravy vyžaduje dokonale zvládnuté logistické postupy a přesnost. Nákladní vozy, které DHL používá ve svém distribučním systému, jsou proto vybaveny profesionálními navigacemi s obousměrnou komunikací, na něž řidiči v předstihu dostanou detailní informace o parametrech přepravy a zboží. Tyto navigace jsou propojeny s přepravním systémem DHL Supply Chain, takže dispečer v každém okamžiku vidí, kde se vozidlo nachází a jaký je stav přepravy. Řidič má k dispozici bezplatnou telefonní linku na zákaznický servis daného skladu, kde mu v případě problémů nebo nejasností okamžitě poradí. Díky tomu jsou chybovost a ztráty při přepravě zanedbatelné. „Například při zásobovaní obchodů v Pobaltí se musí naši řidiči ´strefit´ do závozových oken v rozmezí plus minus patnáct minut. Přes velkou přepravní vzdálenost máme i v tomto případě přesnost doručení na požadovaný čas více než 98 %, “ uzavírá Martin Ćmiel.