logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Billboardy u silnic a dálnic pomalu končí, ŘSD neobnoví nájemní smlouvy

5. ledna 2012
Doprava 0
901

Obecná právní úprava

Reklamní zařízení podél pozemních komunikací řeší zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Povolování či prodloužení těchto zařízení podléhá režimu zvláštního užívání komunikace dle § 25 a stavby v ochranném pásmu komunikace dle § 31. V případě dálnic a rychlostních silnic povoluje taková zařízení ministerstvo dopravy po předchozím souhlasu ministerstva vnitra.

Současný stav

Dálniční síť a síť rychlostních komunikací, tedy komunikací spravovaných státem, lemuje na 2200 reklamních zařízení. ŘSD již 30. 11. 2010 informovalo nájemce reklamních zařízení, že jim nebudou stávající smlouvy prodlužovány.
V roce 2010 zpracovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) audit, který byl zaměřen na soulad s normami a platnost povolení. Též se zkoumala i možnost ukončení nájemních smluv. V březnu téhož roku ŘSD dalo podnět na ministerstvo k odstranění 469 reklamních poutačů. Ty neodpovídaly normám pro dopravní značení. Na základě této skutečnosti si nechalo MD zpracovat analýzu týkající se možnosti odstranění těchto poutačů. Z té však vyplynula skutečnost, že nelze odstranit reklamní zařízení jen na základě nedostatků technickým norem. Z počtu 469 zařízení bylo vyhodnoceno jako skutečně závadných 25, u kterých MD prověřilo vlastníky a vyzvalo
je k odstranění v případě, že neměli povolení podle zákona o pozemních komunikacích, popřípadě nedodržovali podmínky platného povolení.

Vypovídání stávajících nájemních smluv

V 90. letech docházelo k rapidnímu nárůstu počtu reklamních zařízení. Platnost byla často vydávána na dobu neomezenou. Také převážná část je umístěna na silničních pozemcích, kde je nutné mít uzavřenou smlouvu s vlastníkem dálnice nebo rychlostní komunikace. Vypovídání je tedy mj. závislé na tom, zda ŘSD má či nemá uzavřeny nájemní smlouvy. Úkolem ŘSD je jednoznačně zjistit, zda takovými smlouvami disponuje či ne. Ministr Pavel Dobeš jednoznačně říká: „Trvám na svém požadavku, aby podřízená složka již neuzavírala jakékoliv dodatky ke stávajícím smlouvám. Z pohledu ministerstva se jedná o nevýhodné smlouvy pro stát.“ Záležet bude tedy především na aktivním přístupu ŘSD. To si musí termíny pohlídat a smlouvy zavčasu vypovídat.

Budoucnost reklamních zařízení

Protože situace s reklamními zařízeními je neúnosná, jde ministerstvo v této oblasti koncepční cestou. Proto také připravilo novelu zákona o pozemních komunikacích. Ta má mimo jiné řešit úplný zákaz umisťování reklamních zařízení podél komunikací mimo zastavěné území obcí (v extravilánu). Tento krok doporučila také na svém 14. zasedání Rada vlády pro bezpečnost silničního provozu. V současné době je tato zásadní novela projednávána na půdě Poslanecké sněmovny. Pokud novela daného zákona projde beze změn, tak během pěti let od přijetí novely bude většina reklamních zařízení podél silnic odstraněna.

Pozn.:

Na dálnici D1 se nenachází 2 200 reklamních zařízení, tento počet se vztahuje na veškerou dálniční síť a síť rychlostních komunikací, tedy komunikací spravovaných státem. ŘSD již 30. 11. 2010 informovalo nájemce reklamních zařízení, že jim nebudou stávající smlouvy prodlužovány.

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required