Význam kombinované dopravy silnice-železnice-silnice se poslední dobou konečně zvyšuje i v ČR. V letech 2005 a 2006 se podařilo společnosti BOHEMIAKOMBI zavést síť kontinentálních linek z Německa do České republiky, v první fázi jen do severočeských Lovosic. Zásadní překážkou pro vedení linek dále na východ byla chybějící infrastruktura kapacitních překládkových míst silnice – železnice, na kterých lze nakládat celé silniční návěsy a výměnné nástavby na vlaky.
Skupina AWT zahájila v roce 2007 provoz na vlastním terminálu kombinované dopravy v Ostravě-Paskově. Je koncipován jako nezávislý, čili není pouze pro potřeby skupiny AWT, ale je otevřený všem zájemcům o překládku. Plní tak v Moravskoslezském kraji v podstatě stejné funkce jako veřejné logistické centrum. Pracují zde tři moderní překladače, které dokážou manipulovat s kontejnery o hmotnosti až 45 tun. Překladač Hyster 45-24 IH pomocí kleštin nakládá na železniční vozy nejen kontejnery, ale také intermodální návěsy. Pro operátora vlaků BOHEMIAKOMBI se právě touto důležitou technikou společnosti AWT otevřela nová možnost rozšíření evropské sítě linek ještě více na východ, a sice prodloužením česko-německých kontinentálních linek z Lovosic až do Ostravy.Společnost EWALS Cargo Care CZ se jako první silniční dopravce chopila nabídnuté příležitosti a začala pravidelně využívat každodenního servisu kombinovaných přeprav silnice-železnice-silnice pro své zákazníky na dálkové trase Ostrava – Duisburg a v.v.. Linka do Ostravy sice funguje teprve od února 2011, ale terminál AWT v Paskově ve čtvrtek 13.října přeloží už jubilejní 1000. mega návěs společnosti EWALS Cargo Care CZ.
„Vážím si toho, že jsme součástí projektu, v němž spojily své síly jeden z mála otevřených terminálů v České republice, přední operátor kombinované dopravy a zákazník světové úrovně. Považuji to za ukázkový příklad budoucnosti kombinované dopravy v naší zemi,“ uvedl obchodní ředitel skupiny AWT Edin Sose.
Především ti motoristé, kteří velmi dobře znají svízelné poměry na kopcovité silnici 1.třídy č. 35 mezi Mohelnicí a Svitavami, dokáží asi nejvíce ocenit, že těžká kamionová doprava mezi severní Moravou a východními Čechami získala také svoji železniční alternativu. Servis kombinované dopravy silnice-železnice-silnice si pochvalují také exportéři zboží, kteří novou službu přivítali a svými přepravními zakázkami letos zavedenou linku kombinované dopravy podporují.