„Tyto inovativní služby rozšíří naši odbornou kvalifikaci v oblasti logistiky zaměřené na vracení zásilek. Odesílateli umožňují celý proces vrácení zásilky kontrolovat a zákazníkovi poskytují komfort,“ uvedl Nick Basford, viceprezident pro marketing společnosti UPS Europe. „Tyto služby, které nabízejí rychlou výměnu či snadné vrácení důležitého zboží, povedou ke zvyšování spokojenosti zákazníka. Náklady spojené s nežádoucím či vadným zbožím na skladě bývají vysoké. Rychlé vrácení zboží, jeho oprava a opětovné vrácení do prodeje může mít pozitivní vliv na hospodářské výsledky firmy.“
První nabízená služba UPS Returns Exchange je kombinací služeb doručení a vyzvednutí zásilky, které společnostem zjednodušují logistiku vrácení zásilek. Výměna velmi kvalitního zboží (s vysokou přidanou hodnotou) – jakým je elektronické zboží či lékařské zařízení – je tak mnohem efektivnější, zároveň zlepší poprodejní zkušenosti koncových zákazníků. Služba je vhodná zejména pro zasilatele z oblasti vyspělých technologií, zdravotnictví a maloobchodu.
U služby UPS Returns Exchange řidič UPS doručí vyměňované zboží a současně vyzvedne původní zboží určené k vrácení. Řidič zákazníkovi asistuje při balení zboží určeného k vrácení. Zboží je zabaleno do stejné krabice, ve které bylo doručeno zboží určené k výměně. Takto zabalený produkt je obratem distribuován zpět původnímu odesilateli nebo putuje na jiné místo určení, aniž by řidič musel vyjíždět dvakrát. Vyměněnou i vracející se zásilku je možné sledovat pomocí nástroje UPS „Sledování zásilky“, který umožňuje až do poslední chvíle monitorovat celou transakci doručení a avizovat doručení zásilky zákazníkovi.
Druhá služba, UPS Returns Pack and Collect, nabízí zákazníkům tři druhy krabic UPS určené pro sběr a vrácení konkrétního zboží. Řidič doručí UPS krabici a “Štítek pro vrácení“ k zákazníkovi a rychle ověří, zda je položka uvnitř skutečně určena k vrácení. Řidič následně asistuje zákazníkovi se zabalením předmětu, který bude vrácen původnímu zasilateli prostřednictvím sítě UPS. Kontrola zboží, jeho odborné zabalení a speciálně navržené obaly UPS minimalizují možnost poškození vraceného zboží, jež putuje do místa určení.
Ve snaze zvýšit spokojenost zákazníků navíc obě služby, UPS Returns Exchange a UPS Returns Pack and Collect, snižují emise oxidu uhličitého a redukují náklady. V případě obou produktů je nezbytná pouze jedna přepravní cesta, a to pro dodání obalu pro zpětné doručení a vyzvednutí vraceného zboží – což vede k ušetření paliva a redukci emisí. Odborník, který má na starosti zabalení vraceného zboží, se přesvědčí, zda je zásilka dobře zabezpečená a schopná přepravy, a tím redukuje možnost dodatečných nákladů. U služby UPS Returns Exchange jsou navíc díky zpětnému využití obalů pro vrácení zboží redukovány odpady.
UPS rovněž oznámila možnost využití nových expresních obálek s opětovným zapečetěním, díky kterému mohou být přijaté dokumenty distribuovány zpět ve stejném obalu. Express obálka UPS pro opětovné použití (UPS Reusable Express Envelope), kterou mohou využít zákazníci v celé Evropě, je vyrobena z plně recyklovatelného materiálu. Obálka může být znovu použita díky speciálnímu lepicímu pásku, který i napodruhé umožňuje pevné a trvalé zapečetění podobně jako nová obálka. Obal pro opětovnou distribuci, který využívá mechanismus opakovaného zalepení obálky, umístěný bezprostředně na dosah ruky adresáta/příjemce, navíc umožňuje redukovat množství odpadu a podpořit firmu v jejím úsilí o dosažení trvale udržitelného rozvoje.