Nákladní Boeing 777F bude nasazen třikrát týdně do Brazílie, pro linku do Sao Paula (VCP), aby doplnil denní linku pro cestující na saopaulské letiště Guarulhos (GRU).
„I v nejisté globální ekonomice chceme nadále výrazně podporovat mezinárodní obchod“, řekl Tim Clark, prezident Emirates Airline, jehož cargo tým úzce spolupracoval s výrobcem při konstrukci letadla. „Přístup, jaký ke spolupráci zaujímá společnosti Boeing, nás inspiruje ke společné práci na rozvíjení tvůrčích řešení problémů, které musí nákladní průmysl každý den řešit.“
Zástupci Emirates byli pozváni Boeingem, aby pomohli digitálně navrhnout letadlo, které bude lépe vyhovovat požadavkům zákazníků, takže nový přírůstek flotily Emirates SkyCargo má široké hlavní nákladní dveře pro snadnější zdvihání nadměrných zásilek. Při návrhu a vývoji nákladního Boeingu 777F Emirates úzce spolupracovala s Boeingem v optimalizaci dispozic hlavní paluby.
„Rádi s Emirates spolupracujeme, protože jejich tým je odhodlán plnit logistické potřeby zákazníků stejně jako my, a zároveň zajistit nejekonomičtější a nejekologičtější provoz,” řekl Marty Bentrott, obchodní senior vice prezident pro Blízký východ, Rusko a střední Asii společnosti Boeing Commercial Airplanes.
S velkým dosahem letové kapacity více než 17 hodin bez doplňování paliva, schopností unést až 103 tun nákladu a technologicky vyspělými motory General Electric (GE), nabízí Boeing 777F větší flexibilitu než jakékoli jiné nákladní letadlo, které je v současnosti v provozu. Spotřeba paliva je nejnižší ze všech velikostně srovnatelných letadel, neboť spotřebovává téměř o 18 % méně paliva než současná nákladní letadla.
Emirates SkyCargo představila svůj první Boeing 777F v březnu 2009. V prosinci 2010 vypravila svůj dosud nejdelší nonstop let – 17,5 hodinový let ze Sydney do New Yorku – letadlem Boeing 777F. Emirates je největším provozovatelem letadel Boeing 777 na světě, v současnosti má ve své flotile 91 strojů Boeing 777.