Společnost Renault Trucks, která vyvíjí aktivitu v oblasti „inteligentní“ dopravy, zastává názor, že budoucnost leží v úzkém „propojení“ nákladních vozidel a řidičů. Z toho důvodu nabízí řidičům různé aplikace, které zjednodušují jejich každodenní práci, jako například NavTruc, jediný systém GPS určený nákladním vozidlům pro iPhone. Konstruktér je rovněž partnerem evropského projektu FREILOT, který má za cíl snížit spotřebu pohonných hmot spojenou s rozvážkou zboží ve městech. Společnost Renault Trucks představí u svého stánku mimo jiné vozidlo Maxity Electrique vydávající „nulový hluk“ a „nulové emise“ a také hybridní vozidlo Premium Distribution Hybrys Tech.
Lyonské centrum Cité Internationale uvítá od 6. do 9. června 8. ročník Evropského kongresu inteligentních dopravních služeb a systémů (ITS). Společnost Renault Trucks, jakožto partner tohoto kongresu, bude mít k dispozici stánek, u kterého předvede svá již zavedená řešení pro vylepšení způsobů dopravy. Návštěvníci se tak budou moci zúčastnit názorné ukázky různých aplikací pro smartphony, které byly konstruktérem vyvinuty od začátku roku. Tyto aplikace mají za cíl „propojit“ řidiče, aby jim usnadnily každodenní práci a zefektivnily plnění jejich úkolů. Jedná se například o NavTruck, jediný systém GPS určený speciálně nákladním vozidlům, který je k dispozici pro iPhone. NavTruck vypočítává optimální itinerář podle velikosti, hmotnosti, nebo zboží přepravovaného v kamionu a vybírá cesty přístupné nákladním vozidlům. Ve výsledku se rozvážka provádí v nejlepších podmínkách jak pro řidiče, tak pro ostatní účastníky silničního provozu, kterým se takto už nemůže stát, že by byli například blokováni otáčejícím se kamionem. Další aplikace stejného typu jsou ve vývoji a budou zveřejněny v průběhu roku.
Pojem propojené kamiony se nachází také v evropském projektu FREILOT, jehož je společnost Renault Trucks partnerem. Se zkušenostmi ze 4 evropských měst, mezi nimiž figuruje i Lyon, si tento projekt klade za cíl zlepšit rozvážku ve městě a zároveň výrazně snížit spotřebu pohonných hmot vozidel pomocí kombinace řešení, mezi něž patří komunikace mezi kamiony a infrastrukturou. To je umožněno vyhrazením prostoru pro rozvážku, kterým se předchází parkování kamionů ve dvou pruzích, nebo například možností dát na některých křižovatkách přednost „čistším“ kamionům a podpořit tak plynulost provozu.
Společnost Renault Trucks představí na kongresu některé ze svých vozidel využívající alternativní zdroje energie: vozidlo Maxity Electrique a hybridní vozidlo Premium Distribution Hybrys Tech. V současnosti jsou tři Maxity électrique a dvě hybridní vozidla v provozu u různých klientů ve Francii a v Belgii a další se dodávají. Tato vozidla jsou symbolem nových dopravních řešení, která se vyvíjejí v centrech měst, a jejichž plná efektivita bude záviset na jejich zapojení do „inteligentního“ logistického systému.