„Náš integrovaný systém řízení kvality má tři hlavní cíle,“ říká Karl Nutzinger, člen představenstva Schenker AG odpovědný za pozemní dopravu a evropský region. „Kompletní a nepoškozené zásilky, a stejně tak informace musí být doručeny během dohodnutého časového termínu, přičemž faktura musí blíže specifikovat dohodnuté služby i ceny. Pokud se budeme držet těchto cílů, můžeme pokračovat v budování našeho vedoucího postavení na trhu.“
Připravený evropský manuál kvality s popisem procesů a standardů pro produkty DB SCHENKERparcel (přeprava balíků), DB SCHENKERsystem (přeprava kusových zásilek), DB SCHENKERdirect (celovozové a dokládkové přepravy) a DB SCHENKERhangartner (kombinované přepravy silnice – železnice) stanovuje všechny požadavky, podle nichž se řídí všech 36 národních společností DB Schenker v Evropě. Pozemní přeprava je kromě toho neustále monitorována prostřednictvím klíčových provozních ukazatelů kvality, které poskytují základ pro neustálé zlepšování a další rozvoj provozních procesů, tedy i kvality služeb.
„Naše analýzy ukazují, že dosahujeme dobrých výsledků. Abychom však zajistili, že budeme mít trvale spokojené zákazníky, musíme jít o krok dále a investovat do kvality našich služeb v dlouhodobém horizontu,“ vysvětluje Karl Nutzinger. „To je důvod, proč jsme nyní nechali certifikovat kvalitu našich produktů.“
Získaný certifikát je platný po dobu příštích tří let. Společnost Bureau Veritas bude v jednotlivých národních společnostech během této doby provádět další audity tak, aby nezávisle ověřila, že jsou dodržovány tyto procesy a směrnice v celé síti DB Schenker.
V minulém roce doručil DB Schenker prostřednictvím pozemních přeprav více než 70 miliónů zásilek jejich příjemcům.