logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...
  • Po rekordním roku 2023, kdy zájemci poptávali téměř 2,96 milionů metrů čtverečních průmyslových...
  • Tatra Trucks se připravuje na největší investiční program ve své novodobé historii. Cílem je...

Divize Mercedes-Benz Vans hlásí růst

11. dubna 2011
Ekonomika 0
1232

V roce 2010 se na všechny důležité trhy vrátila zpátky konjunktura, což vedlo ke zvýšené poptávce po spotřebním zboží, a tím i k nárůstu objemu dopravy. Odpovídajícím způsobem se v klíčových regionech výrazně zotavil trh s lehkými užitkovými vozy. V Evropě a Severní Americe vzrostl odbyt v segmentu středních a velkých lehkých užitkových vozidel. Poptávka po lehkých užitkových vozidlech se zvýšila v Evropě o téměř 9%, v Severní Americe o téměř 20% a nejvýrazněji v Latinské Americe o více než 41%.

Divize Mercedes-Benz Vans (dodávkové vozy) dokázala z tohoto vývoje profitovat a její celosvětový prodej se zvýšil o 35% na celkových 224 200 vozidel. Poptávka po lehkých užitkových vozidlech značek Mercedes-Benz a Freightliner přitom rostla na důležitých klíčových trzích výrazně rychleji než tamní trh. Divize dosáhla obratu 7,812 miliardy eur a úspěšně obhájila své vedoucí postavení na trhu v segmentu středních a velkých lehkých užitkových vozidel. Provozní zisk dosáhl částky 451 milion eur (v předešlém roce to bylo 26 milionů eur).

Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, přiblížil současný vývoj odbytu divize Mercedes-Benz Vans a její strategii pro budoucnost následovně: „Divize Mercedes-Benz Vans dosáhla v účetním roce 2010 vynikajících výsledků. Se ziskovostí 5,8% stanovujeme nové měřítko v segmentu lehkých užitkových vozidel.“ Volker Mornhinweg k budoucí strategii dále uvedl: „Chceme být v rámci koncernu Daimler motorem globálního růstu. Proto důsledně realizujeme celosvětovou růstovou strategii podle motta: Mercedes-Benz Vans goes global!“

Strategický cíl: „Mercedes-Benz Vans goes global!“ – z Evropy do celého světa

Divize Mercedes-Benz Vans chce využít velmi dobrého vývoje v uplynulém roce a pokračovat v růstu i v roce 2011. Základem úspěchu je trvale udržitelné zaměření spočívající na třech pilířích: posilování pozice na tradičních trzích a dobývání nových a budoucích trhů, nabídka atraktivních produktů a převzetí vedoucí role na poli nejmodernějších technologií.

V dubnu 2010 uzavřely strategickou alianci společnosti Daimler a Renault-Nissan a dohodly se na spolupráci v oblasti lehkých užitkových vozidel. Oběma společnostmi nově vyvíjený lehký městský dodávkový vůz doplní produktovou paletu divize Mercedes-Benz Vans v segmentu malých dodávkových vozů. První vozidla mají být dodána zákazníkům již v roce 2012.

V Severní Americe bylo v uplynulém roce realizováno strategické zaměření na dvě značky Mercedes-Benz a Freightliner. Za tím účelem byla v USA založena nová prodejní organizace Daimler Vans USA, LLC. Současný počet 180 prodejců bude v následujících letech dále narůstat.

Divize Mercedes-Benz Vans působí tradičně také v Latinské Americe, kde má již po mnoho desetiletí na trhu velmi silné postavení. Výroba argentinského závodu v Buenos Aires má ve střednědobém horizontu vzrůst o třetinu. Kromě toho tam má být od roku 2011 vyráběn také evropský Sprinter pro osobní přepravu.

Plné využití existujícího potenciálu a zajištění růstu zisku do budoucnosti

Zásadním pilířem pro další růst je intenzivnější přítomnost na rozvíjejících se trzích. Globální růstová strategie divize pro příští roky zní: „Mercedes-Benz Vans goes global!“

Divize Mercedes-Benz Vans je v Číně dosud jediným výrobcem lehkých užitkových vozů s vlastní výrobou. V roce 2010 vyrobil společný podnik Fujian Daimler Automotive přibližně 11 000 lehkých užitkových vozidel Vito a Viano v čínském městě Fu-čou a v roce 2011 má výroba lehkých užitkových vozů dosáhnout hodnoty 19 000 jednotek. Od třetího čtvrtletí 2011 se tam budou vyrábět také vozy Sprinter pro osobní přepravu v reakci na zvýšenou poptávku po vyšší úrovni kyvadlové dopravy. Ve střednědobém horizontu bude výrazně rozšířena prodejní síť v Číně, která nyní čítá přibližně 35 prodejních partnerů.

Mercedes-Benz také učinil v prosinci 2010 první krok k proniknutí na ruský trh lehkých užitkových vozů. Daimler podepsal s ruským výrobcem automobilů GAZ memorandum o shodě, které deklaruje cíl spustit zakázkovou výrobu lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz v závodě GAZ. Volker Mornhinweg k tomu říká: „Dosud jsme byli v Rusku přítomni pouze menším počtem exportovaných vozidel. To chceme změnit, protože především Sprinter je se svou vysokou přepravní kapacitou a solidní konstrukcí vhodné vozidlo pro ruskou infrastrukturu.“

Nové investice do produktů a inovací

Divize Mercedes-Benz Vans důsledně investuje do vývoje nových produktů a technologií a nabízí velmi mladé produktové portfolio. V uplynulém roce byly uvedeny na trh nové vozy Vito a Viano. Do dalšího vývoje obou modelových řad investovala divize v uplynulých čtyřech letech více než 250 milionů eur.

Od začátku dubna 2011 usiluje o přízeň zákazníků nové Viano „Avantgarde Edition 125“. Velkoprostorový osobní vůz byl uveden na trh u příležitosti 125. narozenin automobilu.

Všechny lehké užitkové vozy Mercedes-Benz jsou vybaveny technologií BlueEFFICIENCY, která je zárukou hospodárnosti, ochrany životního prostředí a efektivity. Divize lehkých užitkových vozů uvedla jako vůbec první na trh sériově vyráběný dodávkový vůz s plně elektrickým pohonem s označením Vito E-CELL, a získala tak vedoucí postavení v oblasti „zelené mobility“. Od roku 2011 bude zákazníkům dodáno celkem 2 000 těchto vozidel.

Dvouciferný nárůst prodeje v roce 2011

Volker Mornhinweg prohlásil: „Mercedes-Benz přidal v segmentu dodávek pořádně plyn. S našimi příkladnými produkty a na základě naší strategie jsme motorem růstu koncernu Daimler.“

A jaký je krátkodobý cíl pro rok 2011? „Letos chceme s divizí Mercedes-Benz Vans dosáhnout v celosvětovém měřítku dvouciferného nárůstu prodeje. Základ k tomu již máme: naše skvělé produkty a správnou strategii. V roce 2013 hodlá divize zvýšit svůj prodej na 325 000 jednotek.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required